۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۱۵۴۲۳۰
بخش نخست/ آیت الله خاتمی:

حماسه مردم آمل برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی با تأکید بر این که حماسه آفرینان آمل از نسل انقلاب بودند، گفت: از ویژگی های کم نظیر حماسه ششم بهمن این بود که از اقشار مختلف مردمی در این حماسه حضور داشتند.
آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مراسم بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل که در مصلای بزرگ قدس این شهرستان برگزار شد با بیان این که آن گونه که انسان ها شناسنامه دارند اجتماعات هم برای خود دارای شناسنامه است، گفت: دو عنصر مهم در رقم زدن شناسنامه شهرها وجود که آن وجود ایثارگان و فرهیختگان است.

 

وی با اشاره به این که آمل هم در عرصه ایثاگری و هم در عرصه وجود فرهیختگان دارای بزرگان ارزنده ای است، بیان داشت: علامه حسن زاده آملی که باید نام شیخ بهایی عصر را برای ایشان نهاد از دیار آمل است که در فنون مختلف صاحب نظر و اهل قلم است.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که ما فیلسوف کم نداریم؛ اما فیلسوف با بصیرت کم داریم، خاطرنشان کرد: علامه حسن زاده آملی از جمله این نوادر است که نزدیک به صد تألیف ارزشمند را دارا است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که علامه جوادی آملی نیز پر کارترین فرد عرصه معارف اسلامی در سال قبل بوده است که این بزرگان از افتخارات ارزنده این شهرستان هستند، گفت: آمل این مفاخر را آفریده است و ان شاء الله شما جوانان این شهر باید راه این بزرگواران را ادامه دهید.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که مردم آمل در روز ششم بهمن سال 60 حماسه ارزنده ای را رقم زدند، بیان داشت: دشمنان فکر می کردند گلوگاه کشور را می توانند از استان مازندران جدا کنند و پلی به کشور شوروی سابق بزنند ولی نمی دانستند که مازندران دروازه ورود تشیع به کشور است.

 

آیت الله خاتمی با با تأکید بر این که حماسه آفرینان آمل از نسل انقلاب بودند، خاطرنشان کرد: از ویژگی های کم نظیر حماسه ششم بهمن این بود که از اقشار مختلف مردمی در این حماسه حضور داشتند.

 

وی با بیان این که هیچ چیز را تشبیه به حماسه عاشورا نمی کنم؛ اما حسینیان آملی عشقی از حضرت سیدالشهدا(ع) را با خود داشتند و باید به این نکته اشاره کرد که حماسه مردم آمل برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که در حماسه ششم بهمن سال 60 وقتی پای اسلام به میان آمد همه وارد میدان شدند، گفت: این مردم همان مردم 31 سال پیش هستند و با همان قدرت از نظام خود دفاع خواهند کرد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که منطق قرآن این است که حوادث گذشته را چراغ راه آینده قرار دهیم، بیان داشت: این مسأله همانی است که مقام معظم رهبری نامش را عبرت گذاشته اند.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به این که این حوادث دارای عبرت هایی است که به باید به آن توجه کرد، گفت: بر خلاف تحلیل غلطی که دشمنان داشتند مردم همیشه وفادار به انقلاب بودند و هیچ گاه در مسیر افکار غلط آنان قرار نگرفتند./950/پ202/س

ارسال نظرات