۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۵۳۵۷۰

همایش بین‌المللی نیمکت‌های سوخته برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بین المللی نیمکت‌های سوخته، گرامیداشت شهدای مدارس بمباران شده داخل و خارج از کشور به همراه شهدای مدارس دخترانه ثارالله و زینبیه شهرستان میانه برگزار می شود.
همایش بین‌المللی نیمکت‌های سوخته برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرهنگ داداش‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران از برگزاری همایش بین‌المللی نیمکت‌های سوخته خبر داد و اظهار داشت: این همایش با هدف گرامیداشت شهدای مدارس بمباران شده داخل و خارج از کشور به همراه شهدای مدارس دخترانه ثارالله و زینبیه شهرستان میانه برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که این همایش دوم بهمن با حضور و سخنرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان بسیج مستضعفین برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: تلاش شده در این همایش بین المللی خانواده شهدای دانش آموز از کشورهای لبنان، پاکستان فلسطین، افغانستان شرکت داشته باشند.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که همایش به صورت یک روزه و در شهرستان میانه برگزار می شود، گفت: پس از اعلام فراخوان آثار ادبی برای این همایش، تاکنون 1167 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که با نظر هیأت داوران به سه اثر برگزیده هر بخش جوایزی اهدا خواهد شد.

 

داداش‌زاده با بیان این‌که مدارس 8 استان کشور مورد آماج حملات رژیم بعث عراق قرار گرفته‌اند، گفت: تعدادی از دانش‌آموزان مدارس استان های آذربایجان‌شرقی، ایلام، آذربایجان‌غربی، زنجان، خوزستان، لرستان، فارس و کرمانشاه در جریان بمباران هوایی عراق در دوران دفاع مقدس شهید شده‌اند.

 

وی افزود: تهیه مستند دختران زینب، بازسازی هنری حادثه بمباران 12 بهمن سال 65، اجرای سرود ویژه همایش، چاپ ویژه‌نامه‌های زنگ بهشت، آخرین کلاس درس و کارنامه سرخ از جمله اقدامات صورت گرفته در آستانه این همایش است که امیدواریم یاد و خاطره 257 شهید دانش آموز دختر بمباران سراسر کشور گرامی داشته شود.

 

همچنین کیانی، رییس سازمان بسیج زنان سپاه عاشورا در سخنانی با اشاره به این‌که 14 مدرسه سراسر کشور در دوران دفاع مقدس مورد حمله هوایی دشمن قرار گرفتند، گفت: مدرسه زینبیه میانه در دوران دفاع مقدس به عنوان یکی از ستادهای فعال در پشتیبانی جبهه‌های جنگ به شمار می رفت که رژیم بعث کاملا به صورت هدف‌دار و برنامه‌ریزی این مدرسه دخترانه را بمباران کرد.

 

گفتنی است، همایش نیمکت‌های سوخته به مناسبت یادواره شهدای دبیرستان دخترانه زینبیه و ثارالله که در روزهای 11و 12 بهمن سال 65 از سوی رژیم صدام بمباران شد و تعداد زیادی از دانش آموزان شهید و مجروح شدند، دوم بهمن در شهر میانه برگزار می شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات