۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۵۲۳۷۹

مراسم عزاداری دهه آخر صفر در مراکز اسلامی اروپا برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ مراکز اسلامی مستقر در اروپا برنامه های گسترده خود را برای عزاداری دهه آخر ماه صفر اعلام کردند.
رحلت پيامبر (ص)

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراکز اسلامی مستقر در اروپا نیز همگام با سایر نقاط دنیا برنامه های گسترده و متنوع خود را برای عزاداری در دهه آخر ماه صفر اعلام کردند.
 
بر اساس این گزارش، مرکز اسلامی انگلیس اعلام کرد از روز پنجشنبه چهارده دی ماه به مناسبت اربعین امام حسین (ع) و سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و سالروز شهادت  امام حسن مجتبی و امام علی بن موسی الرضا علیهما السلام مراسم عزاداری و نوحه خوانی به مدت ده شب در این مرکز اسلامی برگزار خواهد شد.
 
مرکز اسلامی امام علی (ع) استکهلم سوئد نیز طی اطلاعیه ای اعلام کرد که روزهای بیست و یک و بیست و دوم دی ماه و همزمان با فرا رسیدن ایام وفات پیامبر بزرگوار اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین شهادت امام رضا (ع) برنامه ویژه عزاداری در مرکز اسلامی امام علی (ع) سوئد برگزار می شود.
 
در مرکز اسلامی امام علی (ع) وین نیز از روز چهارشنبه سیزده دی ماه به مدت ده شب مراسم عزاداری و سینه زنی برپا است. طبق اعلام این مرکز اسلامی، آقایان سید حسین حسینی و رضا نبوی در طول این ده شب برای علاقه مندان به سخنرانی و مداحی می پردازند.

 

مرکز اسلامی امام علی (ع) وین همچنین با توجه به اهتمام فراوان دین اسلام به تربیت دینی کودکان و نوجوانان و اهمیت و مانــدگاری آموخته ها در شکل گیری شخصـیت فرزندان برنامه های ویژه ای نیز برای این گروه سنی در نظر گرفته و آقایان نصیری و وحیدی از ساعت هجده و سی دقیقه در سالن اجتماعات مدرسه فارابی (هم زمان با مراسم سخنرانی شب های دهه آخر ماه صفر) به اجرای برنامه برای کودکان می پردازند. این برنامه های متنوع شامل قصه گویی، شعر و سرود، مسابقه، کاردستی و نقاشی است./990/د101/ک

 

ارسال نظرات