۰۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۴۷۸۴۱

اقامه نماز ظهر عاشورا با حضور خیل انبوه عزاداران حسینی در ایران اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مردم ولایی و مؤمن ایران اسلامی همزمان با فرا رسیدن ظهر عاشورا آیین سوگواری سرور و سالار شهیدان را متوقف کرده و به یاد نماز ظهر عاشورای آن امام همام، نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کردند.
عکس آرشيوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نماز ظهر عاشورا با حضور خیل عزاداران حسینی در شهرهای مختلف کشورمان برگزار شد.
بر اساس این گزارش، هیئات و دسته‌جات عزاداری از صبح روز عاشورا با حضور در حرم های مطهر، اماکن مقدس و خیابان‌هابه سر و سینه زدند و در رثای شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان گریستند.
هیئات و دسته‌جات عزاداری با شنیدن اذان ظهر، آیین عزاداری را متوقف کرده و نماز جماعت را به یاد نماز جماعت امام حسین(ع) در روز عاشورا با شکوه هرچه تمام‌تر اقامه کردند.
این گزارش حاکی است، نماز ظهر عاشورا در حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(ص) نیز به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) اقامه شد.
دکتر احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان که به منظور شرکت در مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به شهر قم سفر کرده است نیز در کنار دیگر عزاداران نماز ظهر عاشورا را اقامه کرد.
نماز جماعت ظهر عاشورا در بیوت مراجع تقلید و دیگر مساجد و حسینیه‌های شهر مقدس قم نیز با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد.
گفتنی است، مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در بیوت مراجع تقلید همچون سال‌های گذشته با حضور علما، روحانیت، مسؤولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد./927/پ202/ج
ارسال نظرات