۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۴۷۰۰۴
معاون تبلیغ فیروز کوه:

اخلاص امام حسین عامل ماندگاری عاشورا شد

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ شهرستان‌های دماوند و فیروز کوه خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با به همراه بردن اهل بیت به کربلا به مردم جهان فهماند که هیچ چشم داشتی به جاه و مقام و ریاست ندارد و این رمز پیروزی ایشان در حادثه کربلا بود.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

حجت الاسلام ادریس مسعودی، معاون تبلیغ شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به شاخصه اصلی زندگی مبارک امام حسین(ع) اظهار داشت: اخلاص در وجود مبارک امام حسین(ع) سبب شد که بعد از 1400 سال که از قیام ایشان در کربلا می‌گذرد مردم مشتاق نام حسین(ع) باشند.

وی اضافه کرد: اخلاص در عمل همه ائمه معصوم(ع) وجود داشت اما حضرت سیدالشهدا(ع) توانست برای مردم و جوانان چراغ راه و روشنایی دل‌های آنان باشد.

معاون تبلیغ دماوند و فیروزکوه اشاره کرد: اگر نگاه اجمالی به تاریخ اسلام بیاندازیم خواهیم دید که از امام حسین(ع) روایات قلیلی به دست ما رسیده است که این بیانگر زیاد بودن ظلم و جور حاکمان آن زمان است.

وی تأکید کرد: حرکت آقای جوانان بهشت را می‌توان یک حرکت فراگیر دانست به سبب این‌که ایشان برای رضای خدا، اهل بیت(ع) و اصحاب را که شامل پیر و جوان و خردسال و زن و مرد می‌شد به کربلا برد.

حجت الاسلام مسعودی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) ادامه دهنده راه برادر خود بود اما با تغییر شرایط و آشکار شدن فسق یزید مبارزه را بر صلح ترجیح داد و امام حسین(ع) هم در جایی می‌فرمایند: اگر قرار باشد کسی هم‌چون یزید بر ما حکومت کند باید فاتحه اسلام را خواند.

وی در پایان ابراز داشت: قیام امام حسین(ع) سر لوحه همه ائمه معصوم(ع) بوده است تاریخ اسلام بیان‌گر این است که امامان معصوم(ع) از مبحث عاشورا و کربلا برای تبلیغ دین بهره بسیار برده‌اند که امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نمونه بارز این مصداق هستند./957/ت303/ص

 

ارسال نظرات