۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۴۶۱۱۵
نماینده خبرگان رهبری:

هیأت‌های حسینی مراقب سوء استفاده افراد باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که دستگاه عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ستاد انتخاباتی نیست، گفت: هیأت‌های حسینی مراقب سوء استفاده افراد سیاسی باشند.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: مداحان، ذاکران، شعرا و خادمان حسینی باید خود را از صحنه های سیاسی دور نگه داشته و تریبون دیگران نشوند.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در پیش است، امکان دارد، عده‌ای با هدف سوء استفاده از احسات مذهبی مردم، فضای معنوی عزاداری حسینی را با تحرکات تبلیغی خود آلوده سازند، دستگاه عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ستاد انتخاباتی نیست.


امام جمعه اردبیل افزود: عده‌ای برخی به نیت استفاده تبلیغاتی اقدام به اعطای هدایا نقدی و غیر نقدی به مساجد و هیأت‌های حسینی می کنند، خادمان حسینی ابزار تبلیغی این افراد نشوند، جناح‌ها و سیاسیون پس از چهار یا هشت سال می روند، اما دستگاه امام حسین(ع) برای همیشه باقی و جاوید است.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی خواستار رعایت حرمت عزاداری ماه محرم و صفر از سوی مردم و متولیان مجالس عزاداری شد و افزود: مردم به خاطر عشق به امام حسین (ع) به شاعران و مداحان حسینی احترام می گذارند، آنان نیز نباید این اعتماد و عشق مردمی را خرج مطامع و اغراض سیاسی و جناحی دیگران کنند.


وی در ادامه با تأکید بر این‌که عزاداری امام حسین(ع) باید با معرفت و بصیرت همراه باشد، گفت: مجالس عزاداری باید مظهر عقلانیت باشند، چراکه زیبایی کربلا در عقلانیت آن است، عزاداران حسینی باید با دوری از خرافه و بدعت‌های نابجا از هر گونه اعمال و رفتاری غیر مستند خودداری کنند.


امام حمعه اردبیل با بیان این‌که امام حسین(ع) تنها با احساس و عشق در کربلا حاضر نشد، بلکه عشق او همراه با تعقل بود، گفت: محرم سفره عظیم معنوی، تربیتی است، این شیعه است که قدرت بسیج میلیون ها انسان را با عشق و شعور دارد، انسانهایی که در عزای حسین(ع) و یارانش گریسته و از مکتب او درس آزادگی می آموزند.


وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری دهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در اردبیل گفت: صدها مداح، شاعر و مخلص درگاه اباعبدالله الحسین(ع) از 21 کشور جهان در این اجلاس شرکت کرده بودند که امید است برکات این اجلاس بیش از پیش شامل حال ملت ایران باشد./935/پ202/ب

ارسال نظرات