۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۴۴۷۹۷
معاون فرهنگی و تربیتی المصطفی مطرح کرد:

معرفی زندگی پیامبر اکرم بهترین روش برای تحقق سبک زندگی اسلامی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی با بیان این‌که قرآن کریم الگوی سبک زندگی اسلامی را به بشریت ارائه داده است، گفت: بهترین روش برای تحقق سبک زندگی اسلامی، معرفی زندگی پیامبر اکرم‌(ص) و اهل بیت‌‌(ع) به دنیای امروز است.
حجت‌الاسلام محمدرضا صالح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدرضا صالح، معاون فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه، امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال تحصیلی جدید جامعةالمصطفی به نام «قرآن و پیامبر اعظم‌(ص)»، گفت: پیامبر‌(ص) و قرآن دو امانت گرانبها و تفکیک ناشدنی نزد مسلمانان هستند.

 

وی در ادامه با بیان این‌که قرآن کریم الگوی سبک زندگی اسلامی را به بشریت ارائه داده است، گفت: الگوی سبک زندگی اسلامی حیات طیبه‌ای است که سعادت بشر را در دنیا و آخرت تأمین می‌کند، متفاوت از آنچه در مدل‌های سرمایه‌داری وجود دارد که بر ابعاد مادی و این جهانی تأکید می‌کنند.

 

معاون فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه تصریح کرد: برخی مدل‌های ارائه شده تنها به شبکه‌های متافیزیکی و ماورایی می‌پردازند، اما روش زندگی پیامبر اکرم‌(ص) و اهل بیت‌(ع) مدل مشخصی است که قرآن برای سبک زندگی ارائه کرده و آن بزرگواران را به عنوان اسوه، پیشوا و نمونه برای بشر معرفی می‌کند.

 

وی با بیان این‌که آسیب‌های موجود نشان می‌دهد جهان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند سخنان، آموزه‌ها و سبک و مدل زندگی اهل بیت‌(ع) است، از رسانه‌ها، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی خواست که برای معرفی سیره و روش زندگی پیامبر اکرم‌(ص) به دنیای امروز برنامه‌ریزی جدی کنند.

 

حجت‌الاسلام صالح خاطرنشان کرد: نسل جوان، فرهیخته و دانشگاهی امروز کمتر با روش و شیوه زندگی پیامبر اکرم‌(ص) و اهل بیت‌(ع) که مدل قرآنی است آشنا هستند، در حالی که بهترین روش برای تحقق سبک زندگی اسلامی، معرفی زندگی پیامبر اکرم‌(ص) و اهل بیت‌‌(ع) به دنیای امروز است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار امسال المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی، به بیان هدف نامگذاری شعار «قرآن کتاب تربیت» برای این المپیاد پرداخت و گفت: این شعار این پیام را می‌رساند که قرآن در همه اعصار و دوره‌ها می‌تواند یک کتاب انسان‌ساز برای تربیت انسان کامل باشد.

 

معاون فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه تأکید کرد: معتقدیم که بهترین روش برای مقابله با تهاجم‌هایی که به ساحت قرآن انجام می‌شود، تربیت کادر و طلاب مسلط به معارف قرآنی است و نیز طلابی که از نظر سلوک و رفتار، خود متخلق به اخلاقی قرآنی هستند.

 

وی تربیت نیروهای مسلط به قرآن و نیروهای تربیت شده قرآنی از دو روش دانش و رفتار را از راهبردهای جامعةالمصطفی عنوان و اظهار کرد: المپیاد قرآنی و حدیثی، نمادی از برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی،‌ حوزه‌های علمیه و جامعةالمصطفی العالمیه در حوزه قرآن و حدیث در عرصه بین‌الملل است.

 

حجت‌الاسلام صالح از رسانه‌ها خواست که با پوشش مناسب این رویداد مهم و بین‌المللی که متعلق به نظام و سرمایه ملی است و می‌تواند بخشی از هجمه‌های دشمن به تشیع را از بین ببرد، پاسخ گفته و در عمل نشان دهند که ظرفیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران تا چه میزان است. /920/پ202/ی

ارسال نظرات