۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۳۸۹۶۹
معاون اول قوه قضاییه:

حرکت موهن بی پاسخ نخواهد ماند

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه در تجمع اعتراض آمیز استادان و طلاب حوزه های علمیه استان تهران اهانت به ساحت پیامبر(ص) را در نزد همه وجدان های بیدار محکوم دانست و گفت: این حرکت موهن بی پاسخ نخواهد ماند.
حجت الاسلام رييسي معاون اول رييس قوه  قضاييه حجت الاسلام رييسي، معاون اول قوه قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، معاون اول قوه قضاییه در تجمع اعتراض آمیز اساتید و  طلاب حوزه های علمیه استان تهران که صبح امروز در مدرسه علمیه مروی2 برگزار شد: این حضور و اعلام بیزاری مبنای قرآنی دارد و در سیره رسول اسلام وجود دارد.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به دستورات الهی برای اقامه نماز، پرداخت زکات و برگزاری حج گفت: هر دستوری که از جانب حق می آمد یک نحوه ابلاغ داشت اما دو امر «ولایت» و «اعلام برائت از مشرکین و کفار» ابلاغش ویژگی خاصی داشت و آن ویژگی اعلان در اجتماع مسلمین است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با بیان این که بین ما و کفار و مشرکین سر سوزنی سازش وجود ندارد گفت: این اهانت در وجدان های بیدار محکوم است و این حرکت موهن بی پاسخ نخواهد ماند.

وی با اشاره به این که این اعلام بیزاری که در جای جای کشورهای اسلامی شاهدیم عامل آن حرکت موهن یک جریان صهیونیستی امریکایی است، اظهار داشت: حامیان مادی این فیلم صهیونیست ها هستند که بیش از پنج میلیون دلار برای ساخت آن تامین کردند و حامیان معنوی آن جریان قبطی مقیم آمریکا و کشیش قرآن سوز است.

استاد حوزه علمیه مروی تاکید کرد: باطن قضیه آن است که امروز پلیس کالیفرنیا و پلیس های اروپا و آمریکا خود را حامی این جریان موهن  می دانند و موضع شان دقیقا حمایت آن ها را نشان می دهد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان این که این جنایت یک حلقه از حلقاتی است که نظام سلطه علیه دین طراحی کرده است، تصریح کرد: بعد از جریان جنگ جهانی دوم و تشکیل نظام دو قطبی و همچنین پس از فروپاشی شوروی و تشکیل نظام یک قطبی، نظام سلطه با مثلث شوم آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با مطالعاتشان بزرگترین مانع و دشمن خود را اسلام و نظام اسلامی دیدند.

این استاد حوزه علمیه افزود: اگر حرکت های علیه اسلام  را مورد مطالعه قرار دهید یک سیاست راهبردی در آن می بیند که نمی خواهد از اسلام مانعی بر سر راه آن باشد

وی در ادامه حضور در افغانستان، عراق و دیگر کشورهای اسلامی، حرکت همسو کردن رژیم ها و نظام های مسلط بر کشورهای اسلامی با خودشان، اختلاف افکنی در کشورهای اسلامی بین قبایل اقوام و مذاهب مختلف، تاسیس گروه های تروریستی مانند القاعده، فعال کردن آنها، حمایت مالی و تسلیحاتی و خط دهی برای ایجاد رعب و وحشت در کشورهای اسلامی، سازماندهی و تشکیل امپراطوری خبری برای شکل دهی نوع اخبار و ارتباطات و در دست گرفتن جریانات خبری را به عنوان مصادیق مقابله مثلث ظلم در برابر اسلام برشمرد.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه خاطرنشان کرد: این مثلث پرچمداری مکتب انظلام را به عهده دارد و می خواهند به جهان القا کنند که هیچ راهی جز پذیرش ظلم ما ندارید و راه برون رفتی نیست، اما در مقابل امروز پرچم مکتب انتظار برافراشته شده است که مکتب امید، اتکا به خدا، دشمن شناسی و شناخت انسان از خدا، خود، پیامبر و حجت خدا است و پرچمدارش امام راحل(ره) بود و امروز رهبر انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با اشاره به تبدیل مواد مخدر سنتی به صنعتی، افزایش 40 برابری حجم تولید مواد مخدر و گسترش فساد و شرارت به عنوان دستاوردهای اشغال افغانستان اظهار کرد: نظام سلطه می خواهد با گسترش فساد و فحشا و مواد مخدر در اشغال گری ها جلوی گسترش فرهنگ اسلامی را بگیرد اما با بیداری اسلامی و با امواج بصیرت آفرین انقلاب اسلامی ما، هیچ یک از اشغال ها به ثمر ننشست و به اهداف شان نرسیدند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که دشمنان با امپراطوری خبری هم نتوانستند به اهداف شان برسند، گفت: به برکت انقلاب و نهضت اسلامی ایران، بصیرت آفرینی مقام معظم رهبری و امام راحل(ره)، بصیرت و هوشیاری مردم و ملت مسلمان ایران امروز با وجود همه تلاشها مردم مسلمان جهان راه را یافته اند و هویت خود را شناخته اند.

وی ضد استبداد بودن، ضد استعمار خارجی بودن و مبتنی بر دین و اسلام خواهی بودن را سه ویژگی بیداری اسلامی دانست و گفت: توطئه ها و فتنه های دشمنان پابرجاست اما مردم می بینند که شعار مردم ایران مرگ بر آمریکا بود و امروز در جهان اسلام شعار مردم مسلمان نیز مرگ برآمریکا و لبیک یا رسول الله است.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اقدامات سلمان رشدی، کشیش خبیث آمریکایی و فیلم موهن، گفت: امروز این اهانت به جان هستی و شخصیتی که به عالم هستی معنا و مفهوم داد شده است در حالی که مردم جهان امروز پیام آزادی و مسلمان زندگی کردن را در اسلام پیدا کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با تاکید بر این که مدنیت امروز مرهون پیامبر اسلام است اظهار داشت: باید به غرب نشینان گفت مگر تمدنی برای بشریت جز در آموخته های انبیا می شناسید؟

این استاد حوزه علمیه افزود: خداوند بابت نعمتها منت نگذاشت و اما در برابر نعمت رسول الله منت گذاشت چون این نعمت مثل سایر نعمتها نیست اگر این نعمت نباشد زندگی انسان با سایر موجودات هیچ تفاوتی ندارد.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر این که غربی ها با انتشار این فیلم بزرگ ترین جنایت را مرتکب شده اند، گفت: شکل گیری انسان در پرتو وحی حاصل می شود و اهانت به پیامبران اهانت به همه انبیا و اهانت به انسان است.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که در افکار و اندیشه های انسان های عالم چنین اهانت به همه انبیا و به همه آزاد زنان و آزاد مردان عالم است، گفت: باید دادگاهی بین المللی عادلانه  و به دور از نفوذ جریان سلطه، عاملان و حامیان این جنایت بزرگ را در نظر تمام مردم مسلمان و غیرمسلمان و تمام ادیان محاکمه کند و به سزای اعمالشان برساند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش بسیاری کردند تا اسلام هراسی، ایران هراسی و انزوای ایران را القا کنند اما امروز ایران در نگاه ملت ها ملجا و امید مستضعفان و دارای جایگاه ویژه ایست اما آمریکا در نگاه مردم جهان منفورترین نظام و منفورترین شخصیت رییس جمهور آمریکا است.

حجت الاسلام رییسی افزود: حوزه های علمیه به عنوان پیشتازان حرکت فکری، فرهنگی و فرهنگ سازی ملت ایران که علیرغم گذشت بیش از سی سال از پیروزی انقلاب و حرف هایی که در گوشه و کنار ممکن است راجع به روحانیت بزنند ملجا مردم هستند و امروز مطمئن ترین گروه مرجع در جامعه اسلامی در بین گروههای مرجع روحانیت است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان این که مردم برای این که بتوانند در زندگی سیاسی و اجتماعی خودشان آرامش پیدا کنند روحانیت دلداده به خدا و در خط ولایت را ملجا و پناهگاه خود می دانند گفت: این نگاه مردم مسئولیت آور است و مسئولیت روحانیت را مضاعف می کند و ما باید در راه این مسئولیت تلاش کنیم ./959/پ202/ج

ارسال نظرات