۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۳۸۶۸۵
نماینده آیت الله سیستانی در کربلا:

سازمان ملل برای جلوگیری از توهین به مقدسات ادیان اقدام کند/ خشم مسلمانان نباید به انتقام گیری از پیروان سایر ادیان مبدل شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر مقدس کربلا، پخش فیلم موهن علیه پیامبر اکرم (ص) را محکوم و تاکید کرد: آزادی بیان نباید به بهانه ای برای توهین و هتاکی به نمادهای دینی مبدل شود.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد با اشاره به ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اکرم (ص)، گفت: همانگونه که می دانید فیلمی موهن و سراسر هتاکی به حضرت محمد (ص) ساخته شده است که مراجع تقلید به شدت پخش این فیلم که به جایگاه پیامبر (ص) توهین کرده و احساسات مسلمانان را جریحه دار ساخته است، محکوم می کنند.

 

وی افزود: آنچه در این فیلم منتشر شد کاملا با حقیقت مغایرت دارد و اکاذیبی فراوانی به پیامبر (ص) منتسب کرده است، کارگردان این فیلم می خواهد رسول خدا (ص) را فردی قاتل و شهوت ران نشان دهد، اما خود مستشرقان غربی خصوصا در کشورهای آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان و اسکاتلند نیز به خوبی بر عفت و اخلاق بی نظیر حضرت محمد مصطفی (ص) واقف هستند و سخنان فراوانی در این باره به زبان آورده اند.

 

حجت الاسلام کربلایی تصریح کرد: آزادی بیان نباید به بهانه ای برای توهین و هتاکی به نمادهای دینی مبدل شود و حتی کشورهایی که چنین فیلم هایی تولید می کنند با کسانی که به مقدسات آنها توهین کنند به شدت برخورد می کنند و این اقدام را جرم می دانند.

 

نماینده آیت الله سیستانی بر لزوم جرم دانستن تعرض به مقدسات ادیان تاکید کرد و اظهار داشت: سازمان ملل باید قانونی وضع کند که عوامل توهین کننده به مقدسات ادیان با مجازات روبرو شوند، زیرا این تعرض ها همزیستی مسالمت آمیز میان ادیان خصوصا کشورهایی که مسلمانان و مسیحیان در آن زندگی می کنند را مورد تهدید قرار می دهد و ممکن است سبب واکنش مسلمانان خشمگین شود.

 

وی ادامه داد: نباید تصور کرد که مسأله با خشم مسلمانان به پایان می رسد، زیرا برانگیختن احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان و بی ارزش شمردن احساسات آنان پیامدهای بسیار خطرناک تری به دنبال خواهد داشت.

 

شیخ عبدالمهدی کربلایی نسبت به انتقام گیری مسلمانان از شهروندان مسیحی هشدار داد و تاکید کرد: خشم و اعتراض شدید مسلمانان نسبت به این هتاکی طبیعی است، لیکن این خشم نباید به انتقام گیری از پیروان سایر ادیان مبدل شود، زیرا این خواسته گروه های تروریستی به شمار می آید و آنان می خواهند مسلمانان خصوصا عراقی ها به مسیحیان ضربه وارد سازند لیکن مسلمانان عراقی که به صورت مسالمت آمیز با شهروندان مسیحی زندگی می کنند این فرصت را از دشمنان خواهند گرفت و اجازه تحقق نقشه آنان را نمی دهند.

 

خطیب جمعه کربلا، معرفی شخصیت پیامبر اعظم (ص) به جهانیان را خواستار شد و بیان داشت: اندیشمندان و اصحاب رسانه پس از این هتاکی موظفند شخصیت و جایگاه والای معنوی و همچنین مبانی احترام به نمادهای دینی و پیروان ادیان دیگری که از سوی حضرت محمد (ص) ترسیم شده است را به همه جهانیان بازگو سازند.

 

وی خاطر نشان ساخت: هتاکی مستمر به مقدسات دین اسلام بر ما واجب ساخته است که به اخلاق نبوی وسیره ایشان در عدالت و صداقت و امانت و اخلاق نیکو خصوصا در کشورهای توهین کننده پایبند بمانیم تا ثابت کنیم که دین اسلام دین حق و اخلاق است./980/ب911/ک

ارسال نظرات