۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۳۶۹۷۱

خارج نشینی؛ از تبلیغ تا واقعیت

خبرگزاری رسا ـ شبکه‌های ماهواره ای سالهاست سراب زندگی مرفه و بی دغدغه در خارج از کشور را بهانه ای برای نارضایتی مردم از نظام و انقلاب کرده اند اما اعترافات برخی از خارج نشینان درباره نارضایتی آنها از زندگی در خارج و آرزوی بازگشت به ایران، واقعیت پشت پرده تبلیغات آنها را به وضوح روشن می‌کند.
سفره شام

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنان قسم خورده ملت با دستاویز قرار دادن مسائل گوناگون به اشکال مختلف کوشیده اند تا زندگی در ایران را بسیار سخت و پرفشار نشان دهند و از زندگی در خارج از کشور بهشتی سازند و آن چنان به مخاطب القا کنند که گویا خارج نشینان غرق در رفاه و شادی هستند و مردم ایران از این خوشی ها محرومند در نتیجه مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین کنند.


اما در برنامه «بفرمایید شام» شبکه من و تو حرف هایی از جانب مهمانان برنامه که سال هاست در خارج از کشور زندگی می کنند عنوان می شود که علیرغم تلاش گوینده برنامه برای سرپوش نهادن بر آنها، به خوبی گویای واقعیت های تلخ زندگی در خارج از کشور و مشکلات آنان بود.


راشین زن ایرانی که 12 سال است در انگلیس زندگی می کند این گونه گفت: برعکس همه کسانی که فکر می کنند زندگی در خارج عالی است من فکر می کنم زندگی در ایران خیلی بهتر است. حتماً روزی به ایران بر می گردم چون زندگی در ایران خیلی خوب و راحت است.


الهه که 13 سال است در خارج زندگی می کند گفت: همه می گویند در ایران تفریح نیست بنابراین به خارج می آیند اما مسئله کاملاً برعکس است و ما که در لندن زندگی می کنیم زندگی بسیار خسته کننده ای داریم.


این سخنان در حالی از شبکه من و تو پخش شد که این شبکه به همراه دیگر شبکه های ماهواره ای می کوشد سراب رفاه و خوشی زندگی در اروپا را واسطه تضعیف نظام ایران قرار داده و مردم را از همراهی با انقلاب دلسرد کند.


اعترافاتی این گونه از ایرانیانی که سالهاست به طمع همین سراب، در گرداب مشکلات غربت دست و پا می زنند، نشان می دهد چالش های پیش روی ایرانیانی که قصد زندگی در خارج را دارند ده ها برابر بیشتر و سخت تر از مشکلات کوچک و احتمالی است که با زندگی در ایران خواهند داشت./9161/ت302/ع

ارسال نظرات