۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۶۴۶۷
امام جمعه شبستر:

اجلاس جنبش عدم تعهد خط بطلانی بر ادعای انزوای سیاسی ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شبستر با بیان این‌که اعضای جنبش عدم تعهد بیش از دو سوم سازمان ملل را تشکیل می‌دهند، گفت: اجلاس جنبش عدم تعهد اوج دیپلماسی ایرانی اسلامی خواهد بود.
جنبش عدم تعهد

 

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهدها به میزبانی ایران اسلامی اظهار داشت: برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد در تهران فرصتی برای نشان دادن جایگاه رفیع ایران در سطح بین المللی و در بین کشورهای اسلامی است.

 

وی با بیان این‌که کشورهای عدم تعهد حق ملت ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را به رسمیت شناخته اند، تصریح کرد: این اجلاس با نیم قرن سابقه، وابسته به غرب و شرق نیست و همواره نشست های کشورهای عضو این اجلاس نشان داده که رویکری ضداستکباری و ضداستعماری دارند.

 

امام جمعه شبستر با بیان این‌که این جنبش با رویکرد عادلانه و بی‌طرفانه همواره اقدامات ارزنده ای برای برقراری صلح و امنیت در جهان داشته است، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس همه کشورهای عضو این جنبش به نفع ما سخن می‌گفتند، در زمان صدور قطعنامه جنگ تحمیلی نیز از ما دفاع کردند و امروز در بحث انرژی هسته‌ای صلح آمیز نیز مدافع ما هستند.

 

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای متقاعد کردن سران کشورها بر حضور نیافتن در این اجلاس، افزود: این اجلاس نشان خواهد داد که چه کشوری به انزوا کشیده شده و ناکارآمدی تهدیدها و تحریم‌ها علیه ایران به رخ جهانیان کشیده خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی به خیال باطل خود با انواع تحریم ها و توطئه ها سعی در انزوای ایران و ناامن جلوه دادن آن دارند، اما به جرات می توان گفت؛ دنیا به این اجلاس چشم دوخته و نقش تاثیر گذار ایران اسلامی در مسائل دنیا و منطقه ای در این اجلاس مشخص خواهد شد.

 

امام جمعه شبستر با بیان این‌که اعضای جنبش عدم تعهد بیش از دو سوم سازمان ملل را تشکیل می‌دهند، گفت: میزبانی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس غیرمتعهدها، فرصت مناسبی برای اثبات حقانیت کشورمان و تبیین سیاست های استکباری آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب است.

 

وی خاطرنشان کرد: استکبار و دشمنان با مشاهده شرکت کنندگان در این اجلاس، بر توان دیپلماسی و حضور فعال جمهوری اسلامی در دنیا پی خواهند برد، مسؤولان کشور نیز باید از این اجلاس نهایت استفاده را برای تبیین آرمان های انقلاب اسلامی و اعلام سیاست های خصمانه دشمن در اعمال تحریم ها علیه کشورمان ببرند.

 

حجت الاسلام محمدزاده معرفی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را از دیگر ظرفیت های این اجلاس دانست و گفت: برگزاری این اجلاس و در اختیار داشتن ریاست این جنبش در سال های آینده، فرصتی مناسب برای کشورمان برای دفاع از آرمان های خود و دفاع از ملت های مظلوم منطقه در قبال اقدامات خصمانه آمریکا و غرب در شورای امنیت است./935/ت302/ب

ارسال نظرات