۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۳۴۴۹۱
امام جمعه گرگان:

اقتصاد مبتنی بر دانش راه عبور از تحریم ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با اشاره به دیدار چند روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی با شرکتهای دانش بنیان گفت: اقتصاد کشور باید بر اساس اقتصاد دانش بنیان حرکت کند.
نماينده ولي فقيه در گلستان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به این که گرانی های اخیر نباید زمینه نارضایتی مردم را فراهم کند، گفت: مسؤولان از همه ظرفیت های موجود برای رفع مشکل گرانی در کشور استفاده کنند.

 

وی با بیان این که دشمنان با تشدید تحریم و فشار علیه ایران اسلامی می خواهند زمینه نارضایتی عمومی در کشور را فراهم کنند، افزود: بسیاری از گرانی های اخیر ارتباطی با تحریم ندارد و نیازمند افزایش بعد نظارتی بر بازار است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بسیاری از کشاورزان همچنان از دولت طلبکار هستند، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید طلب کشاورزان را پرداخت کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار مسؤولان کشور و شرکت های دانش بنیان با رهبر معظم انقلاب ادامه داد: رهبر معظم انقلاب شرایط کنونی کشور را به شرایط بدر و خیبر تشبیه کرده اند که در آنها عده کفار چند برابر مسلمانان بود و مسلمانان در شرایط سختی بودند اما پیروز شدند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که در کشور مشکلاتی وجود دارد و همگان نیز نسبت به آن اذعان دارند، خاطرنشان کرد: اما این مشکلات ما را به بن بست نخواهد رساند، چون ملت ایران شرایط بسیار سخت تر از این را هم پشت سر گذاشته اند.

 

امام جمعه گرگان ادامه داد: دولتمردان نیز باید با برنامه ریزی هدفمند همه توان خود را برای مقابله با تحریم های دشمنان به کار گیرند تا اثر سوء آن متوجه مردم نشود.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: شرکت های دانش بنیان شرکت هایی هستند که تولید علم و دانش می کنند و نظر رهبر بر این است که نباید به نفت تکیه کرد و اقتصاد خود را بر دانش و علم متکی کنیم.

 

خطیب جمعه گرگان با تأکید براین که باید به سمت اقتصاد دانش بنیان برویم، گفت: این شرکت ها می توانند در زمینه های زیادی به کشور کمک کنند، و نفعی که بر اساس فروش نفت ایجاد شود رونق نیست، فریب خویشتن است.

 

وی با اشاره به نزدیکی شبهای قدر گفت: این جهان همه شب است چراکه وجود حق و حقیقت پنهان است و در روز قیامت آشکار می شود.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه گفت: شب قدر خود پیامبر و قلب وی است که در آن همه ملائکه و روح برآن نازل می شود و بعد از پیامبر ائمه اطهار و در حال حاضر نیز امام زمان شب قدر هستند.

 

وی با اشاره به میلاد مبارک امام حسن(ع) گفت: این ولادت موجب سرور بسیار در قلب پیامبر شد و روز اکرام ایتام نیز نام گرفته است.

 

خطیب جمعه گرگان در خطبه اول با اشاره به سخنان امیرالمومنین (ع) در خطبه 132 نهج البلاغه، گفت: سخنان و زندگی امام علی(ع) اعجاب بر انگیز است.

 

وی اظهار داشت: در این خطبه از نهج البلاغه به مرگ پرداخته می شود و امام علی(ع) آن را امری جدی و بدون شوخی می نامد.

 

 آیت الله نورمفیدی در ادامه گفت: مردم خوابند و پس از مرگ از خواب بیدار می شوند اما فایده ای ندارد، از فرصت این دنیا باید استفاده کرد و برای بهشت کاری کرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات