۳۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۳۳۰۶۳
آیت الله نورمفیدی:

رژیم آل سعود در آستانه سقوط قطعی قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با اشاره به دستگیری آیت الله نمر، ایجاد اعتراضات مردمی در عربستان و اختلافات موجود در بین شاهزادگان سعودی گفت: رژیم آل سعود در آستانه سقوط قطعی قرار گرفته است.
آيت الله نورمفيدي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی مرکز استان با اشاره به این که مبنا و اساس اقتصاد کشور بر پایه نفت و تک بعدی است، گفت: این مبنا و اساس متأسفانه در کشورمان اشتباه است که باید اصلاح شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که اقتصادی که مبتنی بر منابع نفتی باشد شکننده خواهد بود، افزود: باید اقتصادی که مقام معظم رهبری مطرح کردند در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد.

 

وی افزود: این شکنندگی به این دلیل بوده که تنها اتکا ما به نفت است در صورتی که در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، سرمایه را تبدیل به سرمایه می کنند.

 

امام جمعه گرگان تصریح کرد: از سوی دیگر مسأله واردات در کشور ما در سال های اخیر رونق خاصی پیدا کرده و این با اقتصاد مقاومتی که در کشور از آن یاد می شود همخوانی ندارد.

 

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که هر چه دشمن فشار بیاورد، تحریم کند و برنامه های خاصی داشته باشد، نتواند به پیروزی در اهدافش برسد که نمونه این ایستادگی، صبر، تحمل و مقاومت را در دوران دفاع مقدس دیدیم.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، گفت: توسعه تولید ملی نیازمند توجه به مسائل مختلفی است. تولید در کشور باید ملی باشد تا اقتصاد بتواند مقاومت کند و تولید کنندگان باید در هر زمینه ای، امتیاز و افتخار داشته باشند و ترغیب و تشویق شوند که تولیدات خود را بسط و گسترش دهند.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: تغییرات در سیاست های پولی کشور، تغییر در سیاست های مالیاتی کشور، بطوری که مالیات انعطافی باشد، حل شدن پیچ و خم های اداری برای تولید کنندگان، از دیگر راه حل های رسیدن به تولید ملی و تحقق شعار مقام معظم رهبری است.

 

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: امید داریم فشارها در مسائل اقتصادی باعث شود تا کشور از اتکا به نفت خارج شود و از تک محصولی بودن بیرون بیاید و به سمت تولید مقاومتی برویم.

 

خطیب جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل خاورمیانه به خصوص عربستان و رژیم آل سعود اشاره کرد و گفت: منطقه شرقیه در عربستان که درگیری در آن بیشتر است، در واقع همه سرمایه عربستان و نفت این کشور در این بخش قرار دارد و یک منطقه شیعه نشین است.

 

وی ادامه داد: رژیم آل سعود با مردم آن منطقه تبعیض آمیز و ظالمانه برخورد می کند و این مسأله جالبی نیست و حال این رژیم چندی پیش، زمانی که فریادها از شرقیه بلند شد، یک روحانی شیعه را مورد تهاجم قرار دادند و نیروهای امنیتی آل سعود، این روحانی را ربودند.

 

وی ادامه داد: این کار باعث شد تا جنبش و حرکت علیه آل سعود بیشتر شود و عده ای به شهادت برسند و امروز این فریاد و سر و صداها به مدینه و ریاض رسیده و با توجه به اختلافات خانوادگی که در آل سعود وجود دارد، شرایط را برای آل سعود سخت کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل سوریه اشاره کرد و گفت: بعد از کشتاری که در یکی از روستاهای سوریه انجام شد که در آن حادثه 150 نفر کشته شدند، مخالفین و تروریست ها، این مسأله را به دولت سوریه نسبت دادند و دولت این کشور نیز مسؤولیت این کار را برعهده نیروهای مخالف و خرابکار انداخت که بعد از آن نیروهای سازمان ملل در آن محل حضور یافتند و در گزارش خود، عوامل اصلی این کار را مخالفین و تروریست ها اعلام کردند.

 

آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: در این شرایط، دولت های غربی، انگلیس و آمریکا و متأسفانه برخی از کشورهای منطقه از جمله ترکیه به عنوان یک کشور مسلمان که کارهای بزرگی برای جهان اسلام انجام داده در کنار قطر و عربستان دست به دست هم دادند و شرایط این کشور را به هم ریختند.

 

وی یادآور شد: این کشورهای منطقه امروز به یک پایگاه مهم و اساسی برای انجام سیاست های توطئه آمیز دشمنان اسلام تبدیل شده اند.

 

 امام جمعه گرگان در ادامه به در پیش بودن پنج مرداد، سالروز برگزاری اولین نماز جمعه ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام راحل (ره) به امامت آیت الله طالقانی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه در واقع حج مساکین است و از آنجائی که مسلمین در روز جمعه در کنار هم جمع می شوند و از احوال هم باخبر می شوند و از خطبه ها و سخنان خطیب در خصوص معارف دینی و مسائل جهان اسلام آگاه می شوند، از اهمیت بالائی برخوردار است.

 

آیت الله نورمفیدی تأکید کرد: در روایت و احادیث اهمیت نماز جمعه بیان شده که هر کس سه هفته از روی بی اعتنائی در نماز جمعه شرکت نکند، خداوند بر دل او مهر می زند.

 

وی ادامه داد: گرگان نیز یکی از شهرهائی بود همزمان با تهران، اولین نماز جمعه را با شکوه و عظمت خاصی برگزار کرد و از آن زمان تاکنون این شکوه و عظمت ادامه دارد.

 

خطیب جمعه گرگان در خطبه اول با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: این ماه، ماه خودداری از خوردن و آشامیدن و گناه است و زمینه ارتباط انسان با خدا را آسانتر می کند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به فرمایش پیامبر گرامی اسلام مبنی بر این که دل مانند زمین کشاورزی است و باید به اندازه به آن آب دهیم، افزود: روزه نه تنها یک وظیفه، بلکه تشرف و ماه رمضان ماه توجه به پروردگار است./950/پ202/ع

ارسال نظرات