۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۳۱۹۴۹
آیت الله شبستری:

آگاهی نسل جوان از مبانی مهدوی، حرکت روبه جلوی نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی آگاهی نسل جوان از مبانی مهدوی را عامل اصلی پویایی و حرکت رو به جلو نظام اسلامی دانست.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در مراسم افتتاحیه طرح ولایت و حلقه های صالحین دانش آموزان بسیجی استان اظهار داشت: جوانان باید با حضور در دوره های آموزشی طرح ولایت و حلقه های صالحین و کسب معرفت نسبت به امام زمان(عج) و نائب ایشان در دوران غیبت، زمینه ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) را فراهم کنند.
وی دوره های آموزشی طرح ولایت و حلقه های صالحین را فرصتی برای کسب معرفت و تهذیب نفس دانست و خاطرنشان کرد: مطالعه کتب اسلامی و دینی و غنی سازی بهتر اوقات فراغت خود می‌توانند در مقابل همه تهدیدها و تهاجم دشمنان اسلام ایستادگی کنند، در حقیقت جوانی بهترین دوران و سرمایه زندگی انسان است.
آیت الله مجتهدشبستری با بیان این‌که بیش از 26 میلیون نفر از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند، گفت: جوانان محور حرکت هر جامعه ای را تشکیل می دهند و جوانان ایران اسلامی نقش مهمی در اصل انقلاب و سپس در هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند، در حقیقت هر حرکت بزرگ انقلابی، اقتصادی و اجتماعی با حضور جوانان قدرتمندتر می شود.
امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) بیشتر یاران و اصحاب آن امام همام را جوانان تشکیل خواهند داد، افزود: بصیرت و معرفت لازمه زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت است، جوانان بدانند که ولایت‌مداری مقدمه‌ای برای کسب بصیرت دینی در مقابله با دشمنان نظام اسلامی است.
امام جمعه تبریز آگاهی نسل جوان از مبانی مهدوی را عامل اصلی پویایی و حرکت رو به جلو نظام اسلامی دانست و گفت: نظام سلطه به کمک امپراطوری رسانه ای و تبلیغی خود درصدد انحراف و شبهه افکنی در مبانی مهدویت هستند، تلاش استکبار جهانی برای ضربه به فرهنگ مهدویت در راستای تضعیف مبنای و اصل ولایت مطلقه فقیه است.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که تضعیف نقش و جایگاه ولایت فقیه در دوران غیبت حضرت حجت(عج) جزو اهداف ویژه رسانه‌های غربی محسوب می شود، اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان به دنبال تضعیف ولایت فقیه هستند، همگان بایستی به نوبه خود از حریم ولایت دفاع کنیم، جلب رضایت واقعی حضرت ولی عصر(عج) تنها باتبعیت از ولایت محقق خواهد شد.
آیت الله شبستری حفظ و حراست از شأن نایب حضرت ولی‌عصر(عج) را وظیفه منتظران حقیقی آن حضرت دانست و افزود: تحولات منطقه ای و بیداری اسلامی کشورهای عربی در حقیقت آماده سازی افکار عمومی جهان برای قیام امام زمان(عج) است، برای سعادت دنیا و آخرت باید در مسیر حق و حقیقت ولایت گام برداشت.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که رابطه عاطفی امام و امت ناگسستنی است، گفت: دشمنان با درک جایگاه و نقش ولایت فقیه در دوران پس از انقلاب اسلامی، به دنبال تضعیف شأن و منزلت رهبری نظام است، از این رو درصدد خدشه‌دار کردن چهره روحانیت، مرجعیت و رهبری در ایران هستند.
نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که رابطه عاطفی امام و امت ناگسستنی است، گفت: تحریم‌ها و تهدیدهای 32 سال گذشته تنها با هدف براندازی نظام ولایی بوده است، امروز نیز دشمن درصدد شکاف و جدایی میان مردم و رهبری است، غافل از این‌که این ملت بر سر میثاقی که با امامریال رهبری و شهدا بسته‌اند، استوار بوده و خواهند بود.
گفتنی است، طرح ولایت و حلقه های صالحین دانش آموزان بسیجی آذربایجان شرقی ویژه برادران و خواهران به صورت جداگانه طی تیر ماه امسال در اردوگاه الغدیر تبریز اجرا می شود./935/پ202/س
 
ارسال نظرات