۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۳۱۳۹۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

تبلیغ دین تنها با روش‌های سنتی موفقیت‎آمیز نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ستوده با بیان این‌که تبلیغ دین در فضای مجازی نیارمند حرکت و تفکری جهادی است، گفت: تبلیغ دین تنها با روش‌های سنتی موفقیت‌آمیز نیست.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل
حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل به تشریح اهمیت نوآوری و ابتکار در امر تبلیغ دین پرداخت و اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان اسلام برای ترویج عقاید ضاله و انحرافی خود از هر روش نو و جذابی بهره می‌برد، شایسته نیست که ما برای تبلیغ حق و حقیقت موضعی انفعالی داشته باشیم.

وی با بیان این‌که نباید منتظر شبهه‌افکنی و سپس پاسخ به شبهات دشمنان بود، تصریح کرد: در چنین وضعی، فرصت فکر برای کارهای ابتکاری وجود نخواهد داشت، بایستی چنان ارزش‌های دینی و الهی را ترویج کنیم که استکبار با مشاهده تزلزل در بنیان‌های اعتقادی خود ناچار به پذیرش منطق اسلام باشد.

حجت‌الاسلام ستوده خاطرنشان کرد: امروزه هجمه‌های رسانه‌ای و فرهنگی دشمنان با هدف تخریب باورهای دینی جوانان ایرانی صورت می گیرد، حال باید دید، چند درصد برنامه‌های دینی و تبلیغی ما مختص جوانان و جذب آنان به برنامه‌ها و فعالیت های فرهنگی و دینی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به فعالیت گسترده شبکه‌ها و گروه‌های اجتماعی منحرف و ضداسلامی در فضای سایبری گفت: روحانیان می‌توانند با سلاح تدبیر و آگاهی دینی و البته فعالیت گسترده در فضای سایبری با این تهاجم مقابله کرده و جایگزین مناسب و شایسته ای برای برنامه های کذایی غرب تولید کند.

وی با بیان این‌که تبلیغ دین تنها با روش‌های سنتی امکان‌پذیر و موفقیت آمیز نیست، افزود: استفاده از ابزارهای تبلیغی مدرن مهم ترین راه نهادینه کردن ارزش های دینی و توسعه فرهنگ اسلامی در عصر حاضر است، مبلغان باید با توجه به نیاز و شرایط روز جامعه به رسالت خطیر و مهم خود عمل کنند.

حجت‌الاسلام ستوده با تاکید بر این‌که تبلیغ احکام دین نیازمند نوآوری و تحول در نحوه تبلیغ است، اظهار داشت: در این میان استفاده از فضای مجازی و ورود به دنیای سایبری می‌تواند گامی مؤثر باشد، فضای مجازی با توجه به فراگیری و عدم محدودیت زمانی و مکانی، امکانی مطلوب است که مبلغان باید از آن بهره ببرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: تبلیغ دین در فضای مجازی نیارمند جهاد تبلیغی است و همه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی باید با برنامه‌ریزی مدون از امکانات خود در این زمینه بهره ببرند، تا سازمان تبلیغات اسلامی بتوانند نیازهای مخاطبان را در زمینه مسایل فرهنگی و دینی برطرف کند.

وی در پایان از فعالیت 630 روحانی و 300 مبلغه در مساجد و محافل مذهبی استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: مهم‌ترین معضل شبکه تبلیغ دینی استان اردبیل، کمبود مبلغ و روحانی توانمند است، به‌گونه‌ای که بیشتر مساجد استان از وجود امام جماعت روحانی بی‌بهره هستند./935/ت302/س
ارسال نظرات