۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۳۱۰۵۶
آیت الله نورمفیدی:

بعثت پیامبر زمینه‌ساز بیداری انسان ها برای بازگشت به فطرت الهی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بعثت پیامبر جان تازه ای به انسانیت بخشید، تصریح کرد: بعثت پیامبر زمینه بیداری انسان ها برای بازگشت به فطرت الهی خود بود.
آيت الله نورمفيدي


آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان با اشاره به عید بزرگ 27 رجب، سالروز بعثت رسول مکرم اسلام (ص) گفت: این روز، مهم ترین روز تاریخ بشریت از ابتدای خلقت تاکنون بوده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که پیامبر گرامی اسلام جامعه جاهل آن دوران را خدا محور کرد، افزود: پیامبر اکرم(ص) با بعثت خود جامعه را از انحرافات نجات داد و همین مسأله در ظهور حضرت ولی عصر(عج) نیز تحقق خواهد یافت.

امام جمعه گرگان با اشاره به این که روشنگری های پیامبر گرامی اسلام مردم را از زشتی و جهل نجات داد، تصریح کرد: بعثت پیامبر را می توان روز تحول جامعه بشری نام نهاد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بعثت پیامبر جان تازه ای به انسانیت بخشید، تصریح کرد: بعثت پیامبر زمینه بیداری انسان ها برای بازگشت به فطرت الهی خود بود.

آیت الله نورمفیدی، مبعث پیامبر اکرم(ص) را واقعه ای بزرگ در تاریخ بشر دانست و با بیان این که رها شدن انسان های در بند خرافه شد، گفت: اما رایحه عطر رسول خدا که رایحه رهایی و آزادی بود، جهان را عطرآگین کرد.

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلامی سرود دلنواز توحید و یکتاپرستی را در دنیا سرود، خاطرنشان کرد: همه ظلمتکده های آن دوران در برابر سرود توحید پیامبر (ص) نورباران شد.


امام جمعه گرگان تصریح کرد: خداوند در میان امتی که امی بودند، فردی از بین خودشان برگزید که سواد خواندن و نوشتن نداشت و این خود نیز یکی از معجزات پیامبر (ص) بود که توانست در هر شرایطی برای هر فرد با ویژگی های خاص خودش، آیاتی که از سوی خداوند نازل می شد را برایشان تلاوت کند.

وی با بیان این که یکی از وظایف پیامبر(ص) بعد از تلاوت قرآن تعلیم دادن آن نیز بود، ادامه داد: تزکیه مردم نیز یکی دیگر از وظایف پیامبر(ص) بوده است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: پیامبر(ص) توانست خار و خاشاک و موانع را از دور انسان ها کنار بزند و آنها را به سوی حق دعوت نمایند.

آیت الله نورمفیدی، خارج کردن بشر از ظلمت و تاریکی را وظیفه مشترک پیامبران الهی دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام با معرفی اسلام ناب بشر آن روز را به سعادت و تعالی حقیقی رهنمون ساخت.

وی، پیامبر اسلام را عامل وحدت بین ما مسلمانان دانست و گفت: نبی مکرم اسلام در زمان خود توانست چتر وحدت را روی سر همه بشر اعم از مسلمان، غیرمسلمان بگستراند و شعار توحید پرچمی بود که پیامبر گرامی ما مسلمانان بلند کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: ما مسلمانان اعم از شیعه و سنی خود را وصل به پیامبر و خدا می کنیم و محور اصلی در بین ما مسلمانان کتاب خدا و پیغمبر است و با تمسک به آنها سعی بر پیشرفت جامعه می کنیم.

امام جمعه گرگان، خدایی ترین حکومت و در عین حال مردمی ترین آن را حکومت رسول خدا اعلام کرد و گفت: مبعث یکی از حوادث مهم تاریخ بشریت است./950/ت302/س

ارسال نظرات