۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۳۰۸۵۴
امام جمعه اردبیل:

آمریکا به دنبال ناامن جلوه دادن کشورهای منطقه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با ترورهای متعدد به دنبال ناامن جلوه دادن کشورهای منطقه و تداوم حضور اشغالگرانه خود است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه دوم نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: وزارت اطلاعات با دستگیری عاملان ترور دانشمندان هسته ای کشورمان غوغا کرده و جببه دشمن را متزلزل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در شرایطی شاهد موفقیت سربازان گمنام امام زمان(عج) هستیم که در دنیا هیچ کشوری قادر به نفوذ به شبکه های پیچیده اطلاعاتی و تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست و این فقط وزارت اطلاعات ایران است که بارها موفق به این کار شده است.

امام جمعه اردبیل با بیان این‌که آمریکا و رژیم صهیونیستی با ترورهای متعدد به دنبال ناامن جلوه دادن کشورهای منطقه و تداوم حضور اشغالگرانه خود است، تصریح کرد: آمریکا با ایجاد ناامنی و آشوب در کشورهایی از جمله مصر ، تونس و لیبی که در چند سال اخیر انقلاب هایی در آنها به وقوع پیوسته است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به این‌که اقتدار ایران اسلامی بار دیگر بر دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی ثابت شد، گفت: آمریکا قصد دارد با ارائه تصویری ناامن از فضای سیاسی کشورهای انقلابی منطقه، مردم دیگر کشورها که هنوز در آنها انقلاب نشده است را دلسرد و از خیزش های مردمی جلوگیری کند.

نماینده خبرگان رهبری افزود: جمهوری اسلامی ایران که همواره از حقوق بحق مربوط به انرژی صلح آمیز هسته ای خود دفاع کرده است، این بار به واسطه این موفقیتی که در دستگیری قاتلان نخبگان هسته ای ایران به دست آورده است از موضع قدرت بسیار بیشتری در مذاکرات مسکو حضور خواهد یافت.

وی با طرح این سؤال که چرا باید دانشمندان و نخبگان کشور با حمایت مستقیم آمریکا و رژیم صهیونیستی به شهادت برسند، ادامه داد: غرب بعد از این ترورها ادعا می کند که قصدش جلوگیری از خشونت است، این ترورها عین خشونت و خوی وحشی‌گری استکبار جهانی را نشان داده است، وزارت اطلاعات ایران بارها نشان داده است که با اقتدار کامل عوامل هرگونه ناامنی و ترور را بانفوذ به شبکه های پیچیده اطلاعاتی آنان شناسایی و دستگیر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تاکید کرد: اکنون که بعد از دستگیری این تروریست‌ها مشخص شد که آنان تربیت شده آمریکا و اسرائیل غاصب هستند و از سوی آنها حمایت می شوند ما از وزارت امور خارجه و نیز هیات نمایندگان کشورمان در سازمان ملل و دیگر مجامع بین المللی به صورت جدی می خواهیم که پیگیر این موضوع باشند.

وی ترور دانشمندان و نخبگان یک کشور را بزرگ ترین ظلم به مردم آن کشور دانست و گفت: حاکمیت ملی هر کشوری که فاقد علم باشد، تحقق کامل نخواهد یافت و در دنیایی که منطق زور بر آن حاکم است و کشورهای زورگو همه چیز را برای خود می خواهند این فقط دستیابی به علوم مختلف است که ناجی یک کشور می تواند باشد.

وی با تاکید بر حق مسلم ایران اسلامی در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تصریح کرد: ملت ایران در راه تحقق حقوق مسلم و به حق خود هزاران شهید را تقدیم انقلاب کرده و ما از گروه مذاکره کننده ایران با 5+1 می خواهیم به هیچ عنوان از حق ملت عقب نشینی نکنند.

خطیب نماز جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روزهای پرفضیلت ماه رجب، اظهار داشت: باید قدر روزهای باقیمانده این ماه را بدانیم چرا که 27 رجب یوم فضیلت و شرافت بشر و مساوی با خلقت انسان‌هاست، اعمال مستحبی 27 رجب نظیر دعا و نیایش شب بعثت و روزه‌داری 27 رجب ثوابی معادل 70 سال عبادت دارد./935/پ202/س
ارسال نظرات