۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۳۰۸۳۹
آیت الله نورمفیدی:

فتوای رهبری درباره حرمت سلاح هسته‌ای بهترین تضمین مسیر صلح‌آمیز ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، با بیان این‌که فتوای حرام دانستن استفاده غیر صلح آمیز از انرژی هسته ای از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین تضمین برای غربی ها است، خاطرنشان کرد: این فتوای رهبری پایانی بر همه ابهامات مطرح شده بر سر استفاده جمهوری اسلامی ایران از انرژی هسته بوده است.
نماينده ولي فقيه در گلستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان، با اشاره به مذاکرات هسته ای گروه 1+5 با ایران در مسکو و با بیان این‌که این گروه اروپایی در مذاکرات اخیر حق مسلم جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را پذیرفته است، گفت: این نشان دهنده تغییر مواضع 1+5  در قبال ایران اسلامی است.

وی به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حرام بودن استفاده غیر صلح آمیز از انرژی هسته ای اشاره و تأکید کرد: این مسأله مورد تأکید بسیاری از مراجع عظام تقلید نیز قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در گلستان، فتوای حرام دانستن استفاده غیر صلح آمیز از انرژی هسته ای از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی را بزرگ‌ترین تضمین برای غربی ها دانست و خاطرنشان کرد: این فتوای رهبری پایانی بر همه ابهامات مطرح شده بر سر استفاده جمهوری اسلامی ایران از انرژی هسته‌ای بوده است.

امام جمعه گرگان، غنی سازی 20 درصد را حق مسلم و طبیعی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: اگر غربی ها بخواهند، این حق را از جمهوری اسلامی بگیرند، مقامات کشور ما تسلیم نخواهند شد و همچنان به راه خود ادامه خواهند داد.

آیت الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که تحریم ها هیچ تأثیری بر ملت ایران نداشته و نخواهد داشت، افزود: تهدید و تحریم های سی ساله علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تنها زمینه پیشرفت و تعالی کشورمان را در عرصه های مختلف فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب با علم به این‌که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست، اما از آنجایی که مخالف پیشرفت این ملت هستند در برابر موفقیت های ملت ایران مانع تراشی می کنند.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: ملت ایران از تاریخ گذشته خود درس عبرت گرفته است و از موانعی که دشمنان در راه پیشرفت آنها ایجاد می کنند، با توکل به حق تعالی و تأسی از آرمان های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری عبور می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: رقیب جمهوری خواه اوباما براساس نظرسنجی ها، یک درصد جلوتر از اوباما است و رییس جمهور آمریکا از این موضوع احساس خطر می کند و بر این اساس، نیاز به مسائلی دارد که بتواند از این جریان بیرون بیاید و رقیبش را از پیش روی بردارد و تنها راه این قضیه حل مسائل هسته ای ایران از نشست مسکو است، چراکه مسائل جمهوری اسلامی ایران در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا تاثیر دارد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به سال تولید ملی اشاره کرد و تقویت تولید ملی را زمینه ساز ارتقای جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی دانست و گفت: تقویت تولید ملی می تواند کشور را از گزند دشمنان و توطئه های آنان مصون بدارد. 

امام جمعه گرگان همچنین به سالروز شهادت امام هفتم (ع) اشاره کرد و این روز را به همه مسلمانان جهان و به خصوص به ساحت مقدس بقیه الله الاعظم (عج) و نائب بر حق ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت گفت و یادآور شد: هفته آینده به مناسبت شهادت آیت الله بهشتی، هفته قوه قضائیه نامگذاری شده و قوه قضاییه مسئولیت اصلی آن تشخیص و اعلام حکم به حق و عدالت است و در واقع کار سختی دارد و این قوه باید نظارت عمومی کلی و مستمری برای کسانی که در این حوزه کار می کنند، داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: امروز مهم ترین مشکل بخش کشاورزی در واقع قیمت محصولات کشاورزی است که به صورت غیرکارشناسانه ارزش گذاری می شود و این مسأله باعث شده تا برخی از کشاورزان، از این شغل شریف دلسرد شوند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: گندم استان از نوع بسیار مرغوب در کشور است و همه نگاه ها به گندم استان است، اما اگر کشاورز آن را تولید نکند، باید محصول نسبتا نامرغوب را وارد این استان کنیم.

به گفته آیت الله نورمفیدی، انصاف و عدالت اقتضاء می کند، قیمتی که بر روی محصولات کشاورزی، این منطقه به خصوص گندم گذاشته شده است، افزایش یابد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات کشاورزان، بحث بیمه کشاورزی است، دولت امروز کارگران کشاورزان را بیمه می کند، اما خود کشاورز را بیمه نمی کند، اما باید بدانند که خود کشاورز هم کارگر است و این بیمه باید شامل حال کشاورز هم شود.

خطیب جمعه گرگان در خطبه اول با اشاره به سالروز بعثت پیامبر اسلام (ص) گفت: روز بعثت روزی است که ارتباط انسان با آسمان به آخرین مرحله رسید و پس از آن این ارتباط قطع شد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که باید قانون و کتابی که تا ابد ادامه داشته باشد نازل می شد و آن انسان هم باید گل سرسبد همه انسان هائی باشد که تاکنون انتخاب شدند، گفت: پیامبر از سوی خدا ماموریت پیدا کرد تا با قرآن ندای نجات بشریت را در طول تاریخ تا قیامت سردهد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی می بینیم استکبار تلاش می کند تا چهره پیامبر (ص) را مخدوش کند، باید برای معرفی شخصیت و چهره واقعی ایشان، برای جهانیان تلاش کنیم./950/پ201/س

ارسال نظرات