۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۳۰۴۲۰
نماینده خبرگان رهبری:

فتنه آشوب در سوریه با هدف تامین امنیت رژیم صهیونیستی صورت گرفته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان این‌که هدف غرب از وارد کردن فشار به دولت سوریه روی کار آمدن حکومتی هم‌سو با استکبار است، گفت: دولت سوریه با حامیان رژیم صهیونیستی سازش نخواهد کرد.
پورمحمدي، امام جمعه مراغه حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع طلاب مدارس علمیه مراغه اظهار داشت: شرایط حاکم بر کشور سوریه نشات گرفته از فتنه‎‌ای است که کشورهای عرب منطقه‌ای با حمایت غرب به راه انداخته‌اند.

وی با بیان این‌که هدف غرب از وارد کردن فشار به دولت سوریه روی کار آمدن حکومتی همسو با استکبار است، گفت: غرب درصدد روی کار آمدن دولتی است که بتواند منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه را تامین کند.

امام جمعه مراغه با اشاره به موقعیت ویژه و حساس جغرافیایی کشور سوریه، خاطرنشان کرد: سوریه به همراه لبنان در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی قرار دارد، طبیعی است که غرب برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی به دنبال راه‌اندازی فتنه در جهت براندازی دولت اسد خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی ادامه داد: مشابه چنین فتنه‌ای بارها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران مشاهده شد، اما ملت ایران با تبعیت از ولایت و کسب بصیرت لازم اجازه نداده‌اند دشمنان داخلی و خارجی خون شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را پایمال کنند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که دولت سوریه با حامیان رژیم صهیونیستی سازش نخواهد کرد، یادآور شد: استکبار جهانی می خواهد حکومت آینده سوریه خطری برای رژیم صهیونیستی و پایگاهی برای مخالفان این رژیم در منطقه وجود نداشته باشد.

وی با محکوم کردن انفجارهای تروریستی اخیر در کشور سوریه، تصریح کرد: هدف از این عملیات‌های تروریستی که منجر به کشته شدن 100 نفر از مردم بی گناه این کشور شد، مخدوش کردن چهره دولت سوریه و ناامن جلوه دادن این کشور در مجامع بین‌المللی است.

حمایت برخی از حکام مرتجع منطقه از تروریست های سوریه شرم آور است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به مخالفت غرب و کشورهای عربی با طرح کوفی عنان، ادامه داد: اقدامات تروریستی به خواست رژیم صهیونیستی، آمریکا، اروپا و برخی کشورهای عربی و سعودی صورت می گیرد، چنان‌که در موضع گیری های خود از مخالفان سوریه اعلام حمایت می کنند.

امام جمعه مراغه حمایت کشورهای عربی از شورشیان داخلی شوریه را شرم‌آور دانست و گفت: این اقدامات در شرایطی صورت می گیرد که شیوخ عرب همواره بر طبل ناسیونالیسم عربی کوبیده اند، اما امروز شاهدیم که این کشورهای عربی با امکانات مسلمانان، چاه های نفت و دلارهای نفتی، اهداف رژیم غاصب صهیونیستی را در منطقه تامین می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات اخیر مصر اظهار داشت: نظامیان طرفدار مبارک، در صدد روی کار آوردن احمد شفیق بر کرسی ریاست جمهوری این کشور هستند و وی نیز در اظهارات خود رای دادگاه محاکمه سران این کشور را منصفانه خوانده است؛ در شرایطی که ملت مصر بر اعدام آخرین فرعون تاکید دارند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان این‌که غرب با حمایت از احمد شفیق به دنبال ترویج اسلام آمریکایی در منطقه است، گفت: مردم مصر با حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری در روزهای آینده و با رای خود به اسلام‌گرایان، نقشه های غرب را خنثی خواهند کرد./935/پ202/ج
ارسال نظرات