۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۳۰۳۵۰
حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی:

نمایندگان مجلس به جای ریخت‎و‌پاش‏ها به فکر مردم باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با انتقاد از تصویب بودجه کلان برای دفاتر نمایندگان مجلس گفت: در شرایطی که مردم با مشکل اقتصادی مواجه بوده و تحت فشار هستند، این‌چنین مسائل و ریخت و پاش هایی به هیچ وجه درست نیست و باید این موضوع شفاف سازی شود.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي   امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به آغاز فعالیت مجلس نهم اظهار داشت: نمایندگان مجلس پس از تایید اعتبارنامه، نماینده 70 میلیون ایرانی هستند.

وی با تاکید بر این‌که نماینده مجلس باید آرای مردم را امانتی نزد خود دانسته و خیانت در امانت نکند، خاطرنشان کرد: مجلس نهم باید برای چهار سال فعالیت خود برنامه ریزی داشته و از مسایل روزمره و کوچک بدور باشد و مسایل کلان و تاثیرگذار را مورد توجه قرار دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، نمایندگی مجلس را مسؤولیتی خطیر و مقدس دانست و تصریح کرد: نباید از این مسؤولیت در جهت منافع شخصی، گروهی و جناحی سو استفاده شود، نمایندگان مجلس باید پاسخ دهند که مگر دفاتر آنها چقدر هزینه دارد که مبلغ کلان 450 میلیون تومان برای هزینه های سالانه خود تصویب کرده اند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که مردم با مشکل اقتصادی مواجه بوده و تحت فشار هستند، این‌چنین مسائل و ریخت و پاش هایی به هیچ وجه درست نیست و باید این موضوع شفاف سازی شود.

امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که هم و غم نمایندگان مجلس باید تنها منافع ملی و کلان کشور باشد، گفت: سیاست زدگی آفت مجلس است و وکلای ملت به جای درگیرشدن در مسائل بی مورد سیاسی به فکر مصالح نظام و رفع مشکلات مردم باشند و در این چهار سال در مورد مسائل مهم کشور از جمله موضوع اشتغال، گرانی، تورم راهکاری اساسی بیابند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: مردم ما از بینش قوی برخوردارند و شناخت خوبی از خدمتگزاران خود دارند و اگر احساس کنند که نمایندگانشان در انجام وظیفه ناتوان هستند در نخستین فرصت انتخاب خود را اصلاح می کنند، وکلای مردم به خاطر مسؤولیتی که مردم بر دوش آنها گذاشته اند جوابگوی خداوند و موکلین خود خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت فرهنگی مناطق تروریستی استان اردبیل در طول مدت تعطیلات هفته گذشته اظهار داشت: در تعطیلات چند روز اخیر فضایی در استان دیده شد که در شأن این استان مقدس و حسینی نبود، دشمن در تلاش است تا نسلی جدید بی حیا و عدم پایبند به ارزش های دینی در کشور تربیت شود.

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: ارگان های مسؤول به وِیژه کمیسیون فرهنگی مجلس در این زمینه باید هوشیار بوده و اقدامات اساسی در سالم سازی فضای فرهنگی جامعه انجام دهد، کمسیون فرهنگی مجلس هشتم کارکرد مناسبی نداشته؛ اما انتظار می رود این کمیسیون در مجلس نهم کاستی‌های گذشته را جبران کند.

امام جمعه اردبیل در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله مشکینی استاد اخلاق حوزه‌های علمیه و رییس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آن عالم فرزانه افتخاری برای منطقه آذربایجان به ویژه اردبیل محسوب می شود.

وی از خدمات ارزشمند آن عالم جلیل‌القدر در خدمت به نظام اسلامی تجلیل کرد و از آماده شدن شرایط برای برگزاری کنگره بزرگداشت این عالم ربانی در آینده خبر داد و تصریح کرد: امید است برگزاری این کنگره زمینه‌ای برای شناخت هرچه بیشتر نسل جوان با حضرت آیت الله مشکینی را فراهم کند./935/پ202/س
ارسال نظرات