۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۳۰۲۶۱
عضو مجلس خبرگان رهبری:

روح حاکم بر هلال احمر برگرفته از ارزش‎های دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان خدمتگزاری در جمعیت هلال احمر را ایثارگری دانست و گفت: خدمت گذاری در هلال احمر از اجر و مزد بالایی برخوردار است.
آيت الله نورمفيدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در ششمین گردهمایی کاربردی مدیران جمعیت هلال‌احمر در گرگان، به اصول هفت گانه صلیب سرخ جهانی و هلال احمر اشاره کرد و افزود: روح حاکم بر این اصول برگرفته از دستوارات دینی است و در روایات دینی و قرآنی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جمعیت هلال‌احمر با الهام از اندیشه‌های پاک اسلامی خدمت به همنوع را یک ارزش و اعتبار ویژه می‌داند، خاطرنشان کرد: امروز ارج‌گذاری به امدادگران و تلاشگران این عرصه ضرورتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله نورمفیدی به تاریخ شکل گیری سازمان هلال احمر در ایران اشاره کرد و گفت: از ابتدای تشکیل این سازمان مردمی یاری دهنده بسیاری از حادثه‌دیدگان بوده و به احیای نیازمندان و دردکشیدگان جامعه و آسیب‌دیدگان حوادث مختلف به ویژه زلزله و سیل شتافته و در حوزه فعالیت و ایفای نقش خود بی‌دریغ شبانه‌روزی زحمت کشیده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان ایثار و از خودگذشتگی را مهم ترین ویژگی فعالان عرصه هلال احمر کشورمان دانست و تصریح کرد: کارکنان این سازمان مردمی بدون هیچ ادعایی و در صداقت کامل همواره در جهت کمک به هم نوع، حاضر بوده اند.

امام جمعه گرگان جمعیت هلال‎احمر را یک گروه منسجم جهانی دانست و با بیان این که هدف این سازمان خدمت به انسان‌ها است، ادامه داد: کارکنان این سازمان در هر جای دنیا که نیاز به کمک باشد حرکت خواهند کرد و مردم جهان نسبت به این جمعیت نگاه مثبتی دارند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری  در ادامه سخنان خود به شعار امسال صلیب سرخ اشاره کرد و با بیان این که این سازمان جهانی نباید خود را درگیر مسائل سیاسی کند، بیان داشت: صلیب سرخ جهانی باید فراتر از منطقه و سیاست های کشورها گام بردارد.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که شعار صلح در جهان از یک بار معنوی بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی کشورهای مستبد نظیر آمریکا با زورگویی تنها در پی تحقق اهداف و سیاست های خود هستند که این مسأله با شعار صلح جهانی مغایرت دارد.

نماینده ولی فقیه در گلستان، حفظ منافع همه کشورهای جهان را یک ضرورت مهم دانست و گفت: این که تنها یک کشور بخواهد حرف خود را به کرسی بنشاند به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

امام جمعه گرگان با اشاره به این که نگاه خدمتگزاری به انسان‌ها با تعابیر مختلف در قرآن اشاره شده است بیان داشت: این مسأله برای مسلمانان مسأله جدیدی نیست بلکه خدمت به مردم، دیدگاهی است که وجه قرآنی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: آحاد جامعه اسلامی باید تلاش کنند تا شعار امسال در عمل محقق شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که نباید در تولید تنها در پی کسب سود شخصی بود، خاطرنشان کرد: باید تولید و سرمایه گذاری در واقع انگیزه ای برای خدمت باشد و ارگان های دولتی که شرکت های سرمایه گذاری و دستی باز در این زمینه دارند، باید پیش قدم شوند. /950/پ202/ب

ارسال نظرات