۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۳۰۰۰۲
به مناسبت 14 خرداد؛

ویژه‌نامه اینترنتی«آن مرد آسمانی» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه اینترنتی«آن مرد آسمانی» به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) در پایگاه مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان منتشر شد.
امام خميني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه نامه اینترنتی« آن مرد آسمانی» به همت بخش تاریخ ایران و جهان پایگاه مؤسسه فرهنگی واطلاع رسانی تبیان منتشر شد.

بر اساس این گزارش، سیاسیون از امام خمینی(ره) می‌گویند،‌ مردم از نگاه امام، زن از دیدگاه امام، امام خمینی و مستضعفان، امام خمینی نام آور دوران معاصر و امام خمینی دنیایی از علوم از بخش های این ویژه نامه است.

در بخش«سیاسیون از امام خمینی(ره) می‌گویند» از زبان اسدالله بادامچیان می‌خوانیم: «امام خمینی(ره) رهبر با صلابتی بود که شکست، حوادث تلخ، رویدادها، فشارها و تحریم ها روی او اثر نمی گذاشت. مایکبار هم ندیدیم ایشان از این موضوعات نگران شوند لذا وقتی صدام به ایران حمله کرد در سخنرانی آرامی گفتند: «دیوانه ای سنگی در چاه انداخته اما ملت اسلام چنان به او سیلی خواهد زد...» آزادسازی خرمشهر اولین سیلی بود که امام (ره) پیش بینی کرده بودند. اما از آزادسازی خرمشهر بسیار شاد شدند اما در عین حال یادشان نرفت که ارزش های الهی را به زبان بیاورند و گفتند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد!» یعنی ایشان معتقد بود هم نصر خداوند پیروز شده و هم این کار با ایدی مومنینی که رزمنده بودند اتفاق افتاده است».

به نظر من زیباترین خاطره از امام(ره) در ایام دفاع مقدس است و اینکه چطور رهبری با این عظمت با تهاجم علیه کشور که غربی ها معتقد بودند در فاصله کوتاهی خاک ایران تصاحب خواهد شد، اینگونه برخورد می کند و در نهایت هم تعبیرشان درست در می آید و صدام از مردم ایران سیلی می خورد.

«امام خمینی(ره) دنیایی از علوم» یکی از بخش های این ویژه نامه است که به اساتید، ویژگی های گوناگونی شخصیت فقهی امام خمینی(ره)، امام و تدرسی فلسفه و آثار علمی ایان از جمله مواردی است که در این بخش قابل مشاهده است، در بخشی از آن آمده است: «امام فقید فلسفه را در نزد آیت‌الله حاج سید ابوالحسن قزوینی ، و آیت‌الله میرزا محمدعلی شاه‌آبادی ، و آقا سید علی اکبر یزدی خوانده بودند . وقتی امام مدتی به فراگیری فلسفه می‌پردازند از آن جا که شوق زیادی به آموختن این علم داشته‌اند ، می‌بینند بدون واسطه استاد هم می‌توانند بسیاری از مباحث فلسفی را بیاموزند ، عجب است که این معنی را همدرسان فرزند اندیشمند ایشان مرحوم حاج آقا مصطفی خمینی هم از وی به یاد دارند ، و این نیست مگر نشانه‌ای بارز از نبوغ پدر ، امام مقدار زیادی از فلسفه را هم با آیت‌الله مرحوم حاج میرزا خلیل کمره‌ای مباحثه می‌کنند. آغاز فلسفه خوانی امام همان زمانها بوده که درس خارج فقه و اصول را نزد مرحوم آیت‌الله حائری می‌خوانده‌اند».

همچنین در بخش «امام خمینی(ره) و مستضعفان» می‌خوانیم؛ « رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) در تمامی عمر گرانمایه خود همواره بر رسیدگی به وضعیت مستضعفان و محرومان جامعه و رفع مشکلات آنان تاکید داشتند و احقاق حقوق این طبقه و برقراری عدالت اجتماعی از دغدغه های همیشگی آن امام بزرگوار بود ».

خدمت به مستضعفان به مستضعفان و تهی دستان، در بیشتر جوامع و حکومت ها، کمتر توجه می شود، در حالی که حمایت از محرومان، در رأس برنامه های حکومتی اهل بیت علیهم السلام بود. حضرت امام خمینی رحمه الله نیز با پیروی کردن از سیره اهل بیت علیهم السلام ، توجه و رسیدگی کردن به محرومان جامعه را از وظایف مهم مسئولان می شمرد و همیشه تأکید می کرد که جهت گیری انقلاب و نظام اسلامی، ارزش گذاری به حمایت از محرومان باشد.

خاطرات نغز از امام خمینی(ره)، امام در قاب، درباره امام ببینید، کتابخانه تخصصی امام و محصولات موبایل از دیگر بخش‌خای اینویژه نامه مناسبتی است.

علاقه‌مندان به استفاده از این ویژه نامه مناسبتی می‌توانند به پایگاه مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان به نشانی اینترنتی http://www.tebyan.net  مراجعه کنند./927/ت302/ن

ارسال نظرات