۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۲۹۸۴۸

نام‌نویسی از علاقه‌مندان به شرکت در اعتکاف در اردبیل آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان این‌که امسال ظرفیت پذیرش 10 هزار نفر برای سنت اعتکاف در مساجد را داریم، گفت: علاقه‌مندان سراسر شهرهای استان اردبیل از ساعت 9 تا 13 و 17 عصر تا 21 این سه روز فرصت دارند تا با مراجعه به مساجد معرفی شده، شده نام نویسی کنند.
ثبت نام مراسم معنوي اعتکاف


حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌ و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل از آغاز نام‌نویسی علاقه‌مندان به شرکت در سنت حسنه اعتکاف خبر داد و اظهار داشت: عموم خواهران و برادران از امروز تا 13 خرداد فرصت دارند با مراجعه به مساجد محوری نسبت به نام‌نویسی برای شرکت اقدام کنند.

وی با بیان این‌که امسال ظرفیت پذیرش 10 هزار نفر برای سنت اعتکاف در مساجد را داریم، گفت: علاقه‌مندان سراسر شهرهای استان اردبیل از ساعت 9 تا 13 و 17 عصر تا 21 این سه روز فرصت دارند تا با مراجعه به مساجد معرفی شده، شده نام نویسی کنند.

حجت الاسلام ستوده با اشاره به این‌که امسال در مرکز استان اردبیل 9 مسجد و برای هر شهرستان دو مسجد برای معتکفان در نظر گرفته شده است، افزود: سال گذشته در 34 مسجد استان اردبیل سنت حسنه اعتکاف با حضور پرشور مشتاقان برگزار شده بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به نام مساجد مجری اعتکاف اظهار داشت: مسجد اعظم، مسجد جامع و مسجد امام علی کارشناسان و برای خواهران نیز مسجد الزهرای آزادگان، المهدی حافظ، ابوالفضل سبلان، قدس، نواب صفوی و سادات جاده خلخال برای ثبت نام برادران در نظر گرفته شده است.

وی پاسخگویی به شبهات دینی، برگزاری حلقه‌های معرفت، قرائت دعا، مداحی و توزیع بسته‌های فرهنگی را از جمله برنامه های پیش‌بینی شده برای ایام اعتکاف برشمرد و گفت: با توجه به همزمانی ایام سوگواری 14 و 15 خرداد با سنت حسنه اعتکاف محور اصلی سخنرانی وعاظ شخصیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تشریح مساله ولایت فقیه خواهد بود.

حجت الاسلام ستوده با بیان این‌که مخاطبان اصلی برنامه های سنت حسنه اعتکاف جوانان و نوجوانان هستند، ادامه داد: بخش دیگری از برنامه های فرهنگی و مذهبی اعتکاف در مساجد و همچنین سخنرانی ائمه جماعات تشریح فضائل، مناقب و زندگی مولای متقیان علی(ع) خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اعتکاف را فرصتی برای پالایش روح و روان از زنگارهای معصیت دانست و تصریح کرد: اعتکاف زمینه ای برای توبه و تقرب به درگاه الهی و آغاز زندگی سفارش شده از سوی قرآن، رسول خدا و اهل بیت عصمت و طهارت است./935/پ203/ب

ارسال نظرات