۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۲۹۵۸۸
آیت‌الله سبحانی در دیدار استاندار خراسان رضوی:

فضای معنوی و روحانی اطراف حرم امام رضا باید حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی، خواستار حفظ فضای معنوی و روحانی اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) شد و از استاندار خراسان رضوی خواست از توسعه هتل‌ها در اطراف حرم مطهر رضوی جلوگیری کند.
آيت الله جعفر سبحاني آيت الله جعفر سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در دیدار استاندار خراسان رضوی و شماری از مدیران این استان، با تبریک ماه رجب و مناسبت های این ماه، موقعیت و جایگاه مشهد را با توجه به وجود حرم مطهر امام رضا(ع) بسیار برجسته توصیف کرد.

وی خطاب به استاندار خراسان رضوی گفت: در اطراف مشهد کسانی هستند که چندان با مکتب ما موافق نیستند و شما باید مراقب باشید و نسبت به ساخت مساجد و احداث خانه های عالم اقدام کنید.

حضرت آیت الله سبحانی بیان داشت: هزینه ای که برای ورزش می کنید،‌ برای این امور هم اختصاص دهید، البته هزینه کردن در عرصه ورزش با توجه به نقش و تاثیر آن در جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی و اعتیاد لازم است و خوشبختانه ورزشکاران ما از اعتیاد و کارهای زشت به دور هستند،‌ اما هزینه کردن در امور ورزش باید به اندازه باشد.

توهین کنندگان به مقدسات نادان هستند

این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر اهتمام ویژه به مساله ولایت و امامت، جسارت یک خواننده خارج نشین به ساحت مقدس امام هادی(ع) را محکوم و تصریح کرد: این فرد مرتد و حکم او همان حکم سلمان رشدی است که امام راحل دادند و ما نیز در بیانیه ای این مساله را ذکر کرده ایم.

وی اهانت به مقدسات را دال بر رذالت و پستی این گونه افراد دانست و گفت: اینها برای مقابله با ما از پست ترین سلاح ها استفاده کند و به وجود مقدس و نازنین امام هادی(ع) که جهان در برابر او خاضع است اهانت کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم اهانت کنندگان به ائمه اطهار و مقدسات را نادان و احمق خواند و تصریح کرد:‌ البته دشمن مایه تکامل است و این مسائل باعث حرکت ما می شود و ان شاءالله این مساله نیز به نفع ما تمام و فرصتی خواهد شد که ائمه اهل بیت(ع) را بیشتر معرفی کنیم.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه از حضور پرشور مردم در مراسم عزای سالروز شهادت امام هادی(ع) قدردانی کرد و گفت:‌ بحمدلله در شهر مقدس قم در سالروز شهادت امام هادی نهضت خوبی ایجاد شد و دستجات و هیئات با شکوه خاصی به عزاداری پرداختند.

وی تاکید کرد: در دیگر مناطق و شهرها نیز این گونه مناسبت ها باید پرشور و البته بدور از خرافات برگزار شود تا دیگرانی که مشاهده می کنند مجذوب شوند و شما باید این مناسبت ها را تکریم کنید.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه توصیه هایی به مسؤولان استان خراسان رضوی ارائه کرد و خطاب به استاندار گفت: در قدیم اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) دارای روحانیت خاصی بود و دروس حوزه در اطراف حرم رونق خاصی داشت، اما امروزه جای آن را هتل‌ها و مسافرخانه‌ها گرفته است.

وی اضافه کرد: باید هتل ها دور از حرم باشد تا حالت و فضای روحانی و معنوی اطراف حرم حفظ شود، البته باید برای رفاه حال زائران و خدمات رسانی مطلوب به آنان نیز اقدامات قابل توجهی صورت گیرد. امیدواریم از این به بعد شاهد توسعه هتل ها در اطراف حرم امام رضا(ع) نباشیم و البته تحقق این مساله کاری دشوار است. /924/پ202/ج

ارسال نظرات