۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۲۹۳۸۱
آیت الله نورمفیدی:

غرب چاره‌ای جز پذیرفتن ایران هسته‌ای ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به ادامه روند سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکایی ها در مذاکرات 1+5 با ایران تنها به دنبال جلب نظر رژیم صهیونیستی هستند.
نماينده ولي فقيه در گلستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان، به مذاکرات روز گذشته جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: این دوره از مذاکرات نشان داد که غربی ها دچار اختلاف هستند.

وی با بیان این‌که نمایندگان کشورهای مذاکره کننده با جمهوری اسلامی ایران هیچ اختیاری از خود ندارند، افزود: آنها برای کوچکترین اظهار نظر باید با رؤسای کشور خود مشورت کنند.

وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات بغداد بسیار حساب شده وارد میدان شد، گفت: نشست دو روزه بغداد نشان داد که 1+5 دچار اختلافات ریشه‌ای میان خود هستند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که 1+5 دچار سردرگمی است، خاطرنشان کرد: آن گونه که رسانه ها اعلام کردند طرف غربی چیزی برای گفتن نداشته است.

آیت‌الله نورمفیدی با تأکید بر این که غرب تنها یک راه دارد و آن هم دادن امتیاز به جمهوری اسلامی ایران و پذیرفتن ایران هسته‌ای است، تأکید کرد: آنها باید بدانند که ملت ایران اسلامی هیچ گاه از حق مسلم خود در دست یابی به انرژی صلح آمیز هسته ای کوتاه نخواهند آمد.
 
وی با بیان این‌که سیاست فشار و تحریم دیگر به بن بست رسیده و شکست خورده است، خاطرنشان کرد: غرب باید به دنبال راهی برای جلب نظر جمهوری اسلامی ایران باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر این که ملت ایران اسلامی رفتار دوگانه غرب را تحمل نمی‌کند، گفت: آمریکا و اروپا باید از فرصت به وجود آمده در جهت تغییر مواضع خود در قبال جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به اعلام برخی رسانه ها در خصوص تأکید آمریکا بر ادامه سیاست فشار و گفت و گو در قبال جمهوری اسلامی ایران، گفت: آمریکایی ها در مذاکرات با ایران تنها در پی جلب نظر رژیم صهیونیستی هستند.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایان کار مجلس هشتم و آغاز به کار مجلس نهم از روز یک شنبه بر ادای میثاق نمایندگی از سوی وکلای ملت تأکید کرد و گفت: نمایندگان مردم باید تلاش کنند تا مشکلات را در کشور به صورت ریشه ای حل نمایند.

وی با بیان این‌که اگر تولید در کشور حل شود بسیاری از مشکلات از قبیل بیکاری اقتصاد و مسایل وابسته به آن حل می شود و با راه‌های دیگر نمی توان این مهم را بر طرف کرد، ادامه داد: مشکلات کشور با واردات حل نمی شود، بلکه با این کار مشکل کشورهای دیگر حل و مشکل کشور ما بیشتر خواهد شد./950/پ201/ج

ارسال نظرات