۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۲۷۴۷۹
فرزند شهید مطهری:

استاد مطهری اهل خنثی گویی نبود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمد مطهری گفت: استاد مطهری هرگز اهل خنثی گویی نبود و همواره تلاش می کرد تا نسبت به رفع دغدغه های فکری، عقیدتی و دینی مردم قدم بردارد.
شهيد مرتضي مطهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد مطهری، فرزند شهید مطهری، امروز در در جمع دانشجویان مؤسسه آموزش عالی سراج تبریز به تشریح ابعاد شخصیتی آن عالم فرزانه پرداخت و اظهار داشت: آن شهید بزرگوار همان گونه که می گفت، عمل می کرد.

وی با تأکید بر این که شهید مطهری خدمات ارزنده ای را برای حوزه های علمیه و دانشگاه ها داشته است، خاطرنشان کرد: صداقت نسبت به خود و نسبت به صنف خود در زندگی این شهید مصادیق فراوانی داشت، چنان که در کنار تأکید بر حفظ شأن و جایگاه روحانیت نسبت به آسیب شناسی جدی این قشر اهتمام ویژه داشت.

حجت الاسلام مطهری صراحت لهجه را از ویژگی های شاخص پدرش دانست و گفت: استاد مطهری هرگز اهل خنثی گویی نبود و همواره تلاش می کرد تا نسبت به رفع دغدغه های فکری، عقیدتی و دینی مردم قدم بردارد.

وی ادامه داد: شهید مطهری تنها 80 روز پس از انقلاب در قید حیات بود؛ اما آثارش امروز پس از 33 سال جوابگوی بسیاری از سؤالات اقشار مختلف است، مطالعه آثار و تالیفات شهید مطهری راه حل بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی است.

فرزند شهید مطهری با بیان این که استاد آبرویش را از اخلاص عمل در راه خدا کسب کرد، افزود: باور ایشان بر این بود که باید با تمام افراد کشور در هر لباسی با صداقت برخورد کنیم، صراحت بیان یکی از ویژگی های این شهید بود و هرگز اهل خنثی گویی نبود.

همچنین حجت الاسلام اصغر نقدی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان اینکه شهید مطهری آگاه به زمان خود بود، اظهار داشت: غیرت دینی وصف ناپذیری در وجود این شهید متجلی بود و همواره دغدغه دین را داشت.

وی با اشاره به این که خداوند پاداش مجاهدت های استاد مطهری را با شهادتش داد، تصریح کرد: آن استاد فرزانه به‌حق مرزبان اعتقادات شیعی نسل جوان در برابر تهاجم فرهنگی و رسانه ای دشمنان انقلاب اسلامی بود، امروز نیازمند بهره‎مندی از روش های اصولی و تربیتی آن شهید هستیم.

حجت الاسلام نقدی، با بیان این که بدون استفاده از تفکرات و اندیشه های شهید مطهری نمی توان موفق بود، گفت: از دیدگاه شهید مطهری نقش استادان در تربیت، اصلاح و هدایت افکار پاک جوانان حیاتی است، از این رو استادان حوزه و دانشگاه بایستی قدر توفیق حضور در این مراکز آموزشی و تربیتی را بدانند./935/پ203/س
ارسال نظرات