۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۲۷۳۵۹
امام جمعه تبریز:

اجازه ندهیم حاصل تلاش علما بازیچه دست عده‌ای غافل شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی،‌ نسبت به توطئه فتنه گران و جریان‌های انحرافی که به دنبال حذف مرجعیت و ولایت فقیه هستند،‌ هشدار داد و گفت: باید آگاه بود و اجازه نداد حاصل تلاش صدها سال مجاهدت علما و حوزه های علمیه بازیچه دست عده‌ای غافل قرار گیرد.
آيت الله شبستري نماينده مردم آذربايچان شرقي در مجلس خبرگان رهبري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم تجلیل از اساتید حوزه های علمیه تبریز، اظهار داشت: شهید مطهری مصداق بارز معلم‌الخیر است، چراکه افزون بر بهره‌مندی از علوم حوزوی و شخصیت جامع الاطراف خود، توانست با آگاهی به مقتضیات زمان، به مقابله با جریان‌های انحرافی و التقاطی بپردازد.

وی ادامه داد: مقابله جدی و منطقی شهید مطهری با شبهه افکنی مارکسیسم، کمونیسم، جریان‌های فمینیستی، ملی‌گرایان، متحجرین و گروهک‌های منحرفی همچون فرقان در شرایطی اتفاق افتاد که جو حاکم در جامعه علیه روحانیت بود.

آیت‌الله شبستری با تشریح برخی آثار شهید مطهری، خاطر نشان کرد: امام راحل تمامی آثار علامه مطهری را مفید دانستند که این مساله نشان از اهمیت مطالعه آثار ارزشمند این استاد بزرگوار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان خاطراتی از شهید مطهری، اظهار داشت: بنده افتخار این را داشتم که سال ها در جامعه روحانیت مبارز تهران در کنار آن شهید بزرگوار فعالیت کنم، ایشان فردی بسیار متواضع و ساده زیست بود. بنده بارها قبل از انقلاب شهید مطهری را سوار بر اتوبوس‌های شرکت واحد دیده ام اینکه ایشان هیچ‌گاه خودبزرگ‌بین نبود و همواره با تواضع و فروتنی رفتار می کرد،شهید مطهری گفتار و عملش یکی بود.

آیت الله شبستری ادامه داد: روزی آن شهید بزرگوار به بنده تلفن زد و گفت که در منطقه شما فردی در مسجدی سخنرانی می کند که افکار التقاطی دارد، بنده پیگیری کردم و به جلسه آن فرد رفتم، دیدم این آقای گنجی که اکنون از کشور متواری شده و سردسته منافقان در خارج است به بیان تفکرات التقاطی خود میان جوانان انقلابی می‌پرداخت.

وی ادامه داد: شهید مطهری تا این حد نسبت به شرایط و اوضاع و احوال حساس بود، رسالت امروز روحانیت نه تنها کمتر از گذشته نیست، بلکه با اهمیت‌تر و خطیرتر از دوران آن شهید بزرگوار است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: شرایطی که در آن دوران حاکم بود امروز نیز وجود دارد، اگر مشاهده می کنیم که دولت جمهوری آذربایجان قصد دارد مسابقه رقص و آواز را برگزار کند، بایستی ساکت ننشسته و اجازه ندهیم در کشوری که 90 درصد جمعیت آن مسلمان است، این گونه اقداماتی صورت گیرد.

وی افزود: بنده در خطبه‌های نماز جمعه تبریز نیز تاکید کردم و بار دیگر می گویم در شرایطی که ندای اسلام در سراسر جهان بلند شده، اگر این رژه در ششم خرداد منحل نشود، تظاهرات گسترده‌ای علیه دولت باکو در کشورهای مختلف اسلامی به راه خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه امروز شرایط برای فعالیت تبلیغی روحانیت حساس‌تر از گذشته است، افزود: دشمنان با تمام قوا علیه شیعه تبلیغ می کنند، این در حالی است که توطئه فتنه گران و جریان انحرافی به دنبال حذف مرجعیت و ولایت فقیه در راه است، باید آگاه بود و اجازه نداد حاصل تلاش صدها سال مجاهدت علما و حوزه های علمیه بازیچه دست عده‌ای غافل قرار گیرد. /935/پ201/ب

ارسال نظرات