۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۲۶۲۶۸
وزیر علوم:

اساتیدی که معاند نظام و اسلام هستند جایی در دانشگاه ندارند

خبرگزاری رسا ـ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان اینکه جامعه دانشگاهی ما یک جامعه انقلابی و علمی توأم با ایمان است، گفت: کسانی که با اسلام و نظام عناد دارند جایی در دانشگاه های کشور ندارند.
کامران دانشجو وزير علوم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کامران دانشجو وزیر علوم عصر امروز در حاشیه دیدار با مراجع تقلید و علما در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به توصیه برخی از مراجع تقلید و علما مبنی بر خاتمه دادن به فعالیت اساتیدی که در دانشگاه های کشور در راستای اسلام و نظام حرکت نمی کنند، گفت: جامعه دانشگاهی ما یک جامعه انقلابی و علمی توأم با ایمان است.

وی افزود: البته مثل هر قشری در دانشگاه ها نیز یک سری افراد هستند که یا از روی نا آگاهی و یا از روی مسائل دیگر افکار خود را ترویج می کنند، اما ما این مساله را تاکید کرده ایم که آن کس که با اسلام معاند است جایی در دانشگاه ندارد.

دانشجو اضافه کرد: افرادی که احیانا تفکر دیگری دارند اما تفکر خود را ترویج و تبلیغ نمی کنند و تنها علم را به عنوان ابزاری برای رسیدن به معلوم استفاده می کنند و در اختیار جوانان و دانشجویان قرار می دهند مشکلی ندارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآورشد: نه مردم ما چنین اجازه ای را می دهند و نه ما حق داریم که بر خلاف خواسته مردم و مراجع، منابع و امکانات را در دانشگاه ها در اختیار افرادی قرار دهیم که معاندت با نظام و اسلام داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت کارها و اقدامات ایجابی در این راستا خاطرنشان کرد: از سویی دیگر کار ایجابی بیشتر یک امر ضروری است، ما باید کاری کنیم که شناخت بیشتر در دانشگاه ها نسبت به اسلام و معارف دینی ایجاد شود و خوشبختانه این کار در حال انجام است و امیدواریم به نتایج بسیار خوبی نیز دست یابیم.

دانشجو در ادامه با اشاره به ضرورت بومی گزینی در دانشگاه های کشور، یادآور شد: خانواده ها در کشور ما دوست دارند که فرزندان شان در کنار خودشان تحصیل را ادامه دهند، ما در همه استان ها، دانشگاه های خوب داریم و توجه به مساله بومی گزینی و اولویت دادن به آن هم از نظر فرهنگی و اقتصادی مناسب است و هم با آموزه های دینی سازگار است و از سویی دیگر خانواده ها نیز از اجرایی و عملیاتی شدن آن خوشحال می شوند.

وزیر علوم با بیان اینکه سیاست ما تقویت بومی گزینی در دانشگاه های کشور است، گفت: ما آیین نامه نقل و انتقال را تسهیل کرده ایم که سال گذشته 45 هزار متقاضی داشته ایم که از این میزان کار انتقال بیست هزار نفر  انجام شده است و این میزان در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با تشریح شرایط انتقال دانشجویان، از استقبال خوب دانشجویان از این طرح خبر داد و گفت: اولویت ما در اجرای این طرح دختران دانشجو است و البته برای دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند نیز امکاناتی را فراهم کرده ایم که امکان ادامه تحصیل در داخل کشور داشته باشند.

دانشجو اضافه کرد: سال گذشته بخشنامه شد که کلیه دانشجویان دختر متاهل که بچه دار می شوند می توانند دو سال و نیم مرخصی تحصیلی بدون لحاظ شدن در سنوات تحصیلی استفاده کنند تا بتوانند بهتر به خانواده و تربیت فرزند خود بپردازند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات