۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۲۲۵۰۳
یکی از علمای سنی عربستان:

وابسته خواندن معترضان به ایران ناشی از جهل آل خلیفه است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل سنت عربستان، وابسته خواندن معترضان بحرینی به ایران را ناشی از جهالت آل خلیفه توصیف کرد.
شيخ حسن فرحان المالکي از علماي سني عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسن فرحان المالکی از علمای اهل سنت و ضدوهابیت عربستان در مصاحبه با روزنامه مرآة بحرین، اعتراضات ملت بحرین را کاملا مشروع توصیف کرد و گفت: پایداری، استقامت و مسالمت آمیز بودن اعتراضات ملت بحرین قابل تقدیر و تجلیل است و امیدوارم که بتوانند روند اعتراضات مسالمت آمیز خود را ادامه دهند.

وی از عملکرد برخی رسانه ها خصوصا شبکه الجزیره در قبال قیام ملت بحرین به شدت انتقاد کرد و افزود: انقلاب ملت بحرین بسیار مظلوم واقع شده و ستم های سیاسی، حقوقی و رسانه های فراوانی را از سوی کشورهای عربی، منطقه و جهان متحمل شده است و برخی از رسانه های عربی نیز اوضاع بحرین را به صورت دیگری جلوه می دهند.

المالکی تصریح کرد: با وجود بایکوت و نامردی های فراوانی که در حق قیام ملت بحرین روا داشته می شود، اما شهروندان این کشور همچنان با صبر و استقامت به اعتراضات مسالت آمیز خود ادامه می دهند و این نشان می دهد که انقلاب بحرین حتما پیروز خواهد شد.

این عالم سعودی مواضع دولت های عربی علیه بحرین را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: امیدوار بودیم که کشورهای خلیج فارس برای پایان دادن به بحران در بحرین وارد عمل شوند و به میانجیگری در این کشور بپردازند، لیکن متاسفانه از این مساله فرار کرده و به سوی حمص سوریه و یمن متوجه شدند.

وی انقلاب ملت بحرین را متمدن ترین انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: نهضت مردمی در بحرین بر فرهنگ انسانی و حقوقی متمرکز شده است و یکپارچه ترین و طولانی ترین انقلاب عربی به شمار می آید. اگر حمایت های رسانه ای از سایر انقلاب های عربی به مدت یک هفته برداشته شود مطمئنا این انقلاب ها فروکش می کنند، ولی انقلاب شهروندان بحرینی با وجود ظلم و بایکوت رسانه ای همچنان ادامه یافته است.

شیخ حسن المالکی که از علمای وهابی بوده و هم اکنون به یکی از مخالفان برجسته وهابیت مبدل شده است سرکوب معترضان بحرینی را محکوم کرد و بیان داشت: قلع و قمع شهروندان در قالب کشتار، شکنجه، نیرنگ، بازداشت بانوان و پزشکان و ورزشکاران و حقوقدانان به شدت محکوم است، باید به آل خلیفه تذکر دهم که اینان خانواده و برادرانت به شمار می آیند و بهتر است از این اقدامات دوری کند.

عالم اهل سنت عربستان با اشاره به حمایت شیعیان کویت از نظام سیاسی در این کشور تاکید کرد: شیعیان کویت از نظام سیاسی خود به شدت حکومت می کنند و شیعیان بحرین مخالف نظام حاکم بر کشور خود هستند، دلیل این تفاوت اینست که کویتی ها از حقوق کامل برخوردارند، اما شیعیان بحرین حقوق خود را از دست رفته می بینند.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان ساخت: آل خلیفه اگر واقعا درصدد وحدت ملی است باید حقوق شهروندان را مورد اهتمام دهد، نه اینکه شیعیان را به وابستگی به ایران متهم سازد و این اتهام ناشی از جهل آل خلیفه است./980/ب902/گ
ارسال نظرات