۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۱۸۳۳۶

برگزاری نشست هم‌اندیشی استاندار آذربایجان غربی با استادان حوزه و دانشگاه

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان غربی عصر امروز با جمعی از استادان حوزه و دانشگاه دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
استاندار آذربايجان غربيبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، بر اساس دعوتنامه ارسال شده به دفتر خبرگزاری رسا در ارومیه، امشب وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی با جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، نشست جلال زاده با اساتید حوزه و دانشگاه راس ساعت 18 امروز در سالن حوزه استاندار برگزار خواهد شد.

آذربایجان غربی به دلیل هم مرز بودن با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان و همچنین وجود اقوام و ادیان مختلف از استانهای حساس و آسیب پذیر به لحاظ فرهنگی است.

فضای فرهنگی آذربایجان غربی با تاثیرپذیری از فرهنگ پیروان اقوام و ادیان مختلف تغییر کرده است، داشتن 900 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای خارجی نیز این استان را در تیرراس جمه های فرهنگی قرار داده است.

مشروبات الکلی، ورود و خروج مواد مخدر، گیرنده های ماهواره، سی دی های مبتذل و مستهجن و تردد غیرقانونی اتباع بیگانه و ... از جمله مسائلی است که این استان مرزی با آن ها دست و پنجه نرم می کند.

برای ایستادگی در برابر این مشکلات و معظلات فرهنگی، اعتقادی راسخ و باور قلبی به احکام و دستورات الهی کافی است که این نیز در سایه تلاش مسؤولان استان به ویژه مراکز آموزشی محقق می شود.

در این میان نباید از نقش روحانیت، اساتید حوزه و دانشگاه غافل شد. کسانی که می توانند با روشنگری های خود جامعه را به سمت تعالی سوق دهند و از تمامی آسیب‌ها دور سازند.

امیدواریم نشست امروز استاندار آذربایجان غربی با اساتید حوزه و دانشگاه نیز گامی برای حرکت جامعه به سوی بالندگی باشد. /936/پ202/س

ارسال نظرات