۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۱۶۷۶۷

خاطرات ائمه جمعه خوزستان در باره ملبس شدنشان

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه استان خوزستان، در خاطراتی از دوران طلبگی و از شیوه ملبس شدنشان بیان کردند که لباس روحانیت لباس خدمت گذاری به مردم و شریعت اسلام است.
عمامه گذاري طلاب توسط آيت الله سبحاني در مشهد
حجت الاسلام مصطفی نصیری، امام جمعه سردشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به شیوه ملبس شدن خود، اظهار داشت: از آنجایی که من علاقه زیادی برای ورود به کسوت روحانیت داشتم وارد حوزه علمیه شدم و پس از سال ها تلاش و درس خواندن، از سوی مقام معظم رهبری در روز عرفه ملبس به این لباس مقدس شدم.

وی در ادامه سخنان خود، اذعان داشت: انسان پس از این که این لباس مقدس را بر تن کرد، احساسی خاص به او دست می دهد که دیگر نباید هیچ گناهی را انجام دهد.

استاد حوزه علمیه، با بیان این که چشم مردم و جامعه بر روحانیان دوخته شده، بیان داشت: اگر خطایی از یک روحانی سر بزند مردم آن را به پای فرد نمی گذارند بلکه آن را به پای دین می گذارند که این مسأله تبعات سنگینی را به بار خواهد داشت.

امام جمعه سردشت، در پایان سخنان خود، گفت: یک روحانی همچون دیگر انسان های جامعه فردی عادی است اما با این تفاوت در حوزه های علمیه دروس معنوی و الهی را آموخته تا بتواند با استفاده از این علوم الهی مردم و جامعه را به راه راست هدایت کند.

برای خدمت رسانی به رزمندگان اسلام راهی جبهه ها شدم

حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه بهبهان، با بیان خاطره ای از دوران طلبی و شیوه ملبس شدن وی به لباس مقدس روحانیت، اظهار داشت: من چون علاقه زیادی به حوزه و پوشیدن این لباس مقدس داشتم به حوزه علمیه رفته و پس از گذراندن چندین ماه از درس و تحصیل با نظر مدیر حوزه علمیه مفتخر به پوشیدن این لباس مقدس شدم.

وی بیان داشت: ما در دوران جنگ با عراق وارد حوزه علمیه شدیم پس از گذراندن دوره های فشرده تحصیلی و موفق بودن من در این دوره ها، به لباس روحانیت ملبس شدم و از آنجایی که در آن دوران حضور روحانی در جبهه های نبرد حق علیه باطل به شدت نیاز می شد، ما را به جبهه های نبرد اعزام کردند.

روحانیت نسبت به درخواست های معقول جامعه پای کار باشد

حجت الاسلام محمد صادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان، اظهار داشت: علاقه وافر و شدید من به روحانیت سبب شد تا به حوزه علمیه ورود پیدا کنم و درس طلبگی را بخوانم.

مدیر حوزه علمیه المهدی مسجد سلیمان، به بیان احساس خود در زمان ملبس شدن وی به لباس روحانیت پرداخت و ابراز داشت: در آن لحظه حساس که عمامه را بر سر من گذاشتم حالت خوف و رجاء به من دست داد.

وی افزود: حالت رجاء از این که می توانیم با پوشیدن این لباس مقدس خود را از گزند شیطان محفوظ داریم و یک گام به آقا امام زمان نزدیک شویم و حالت خوف از این که شاید نتوانیم به خوبی از عهده این مسؤولیت یعنی خدمت رسانی به جامعه و اصلاح عموم مردم برآییم.

حجت الاسلام امینی، با بیان این که روحانیت باید نسبت به همه درخواست های معقول و مشروع مردم پای کار و آماده باشد، اظهار داشت: بر اساس سخنان امام خمینی(ره)، فقه، تئوری عملی جامعه است و روحانیت باید با فرا گیری علوم دینی نسبت به درخواست های معنوی مردم پاسخ گو بوده و نیازهای معنوی آنها را با ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام برآورده کند./9465/پ202/ص
ارسال نظرات