۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۱۶۵۴۶
با بیش از هشت عنوان کتاب؛

نمایشگاه یار مهربان در دزفول برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت هفته کتاب و پژوهش، پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب، نرم افزار و دستاوردهای پژوهشی تحت عنوان یار مهربان در سالن اجتماعات دبیرستان کوثر دزفول برگزار می شود.
نمايشگاه کتاب
غلامعلی تاج رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: به مناسبت هفته کتاب و پژوهش و دهه ریاضی و نیز استقبال از اعیاد قربان و غدیر، پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب، نرم افزار و دستاوردهای پژوهشی تحت عنوان یار مهربان با بیش از 8000 عنوان کتاب با حضور ناشران برگزیده و همچنین دستاوردهای پژوهشی شامل رباتیک، هوافضا، ریاضی، الکترونیک، زیست و نانو در سالن اجتماعات دبیرستان کوثر دزفول برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه برای اولین بار ربات های جنگی رتبه اول نادکاپ 2011 کشور به نمایش در می آیند و افزون بر آن کتاب ها با 15 الی 20 درصد تخفیف برای شهروندان دزفولی عرضه می گردد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول تصریح کرد: چنانچه شرایط مهیا باشد تا پایان امسال به دو نمایشگاه کتاب دیگر نیز مجوز داده می شود تا نیاز شهروندان دزفولی را در خصوص کتاب و نرم افزار بر طرف نمایند.

تاج با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی در خوزستان، هدف از برگزاری این نمایشگاه را پیروی از منویات مقام معظم رهبری و آشنایی جوانان با فرهنگ کتابخوانی دانست و گفت: در برهه کنونی دشمنان از هر ابزاری برای منحرف کردن جوانان ما استفاده می کند که برگزاری نمایشگاه کتاب با عناوین فرهنگی، مذهبی، دینی و علمی می تواند در برخی از مواقع جوانان را نسبت به توطئه های دشمنان مطلع سازد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با بیان این که متأسفانه با وجود شبکه های ماهواره ای و مجازی جوانان کمتر به سمت کتاب گرایش می یابند، ابراز داشت: مسئله کتاب و کتابخوانی در بین قشر فراوانی از جوانان ایران مظلوم واقع شده که با تلاش مسؤولان ذیربط و دستگاه های مربوطه باید جوانان را به سمت فرهنگ کتاب و کتابخوانی سوق دهیم.

گفتنی است نمایشگاه یار مهربان دزفول با همکاری کتاب سرای تبیان این شهرستان در دبیرستان دخترانه دزفول، همزمان با آغاز هفته کتاب و تا تاریخ بیستم آبان ماه آماده پذیرایی از جوانان و نوجوانان علاقمند به کتاب و پژوهش است./9461/پ202/ص
ارسال نظرات