۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۱۶۴۹۳

گردهمایی اساتید فقه و اصول موسسه امام خمینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین فیاضی گفت: برای کسانی که در رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند، اهتمام به دروس فقه و اصول واجب است زیرا اظهارنظر این افراد به نام اسلام است و اگر تخصص کافی نداشته باشند به نام اسلام برخلاف اسلام اظهارنظر می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمين فياضي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین فیاضی در گردهمایی اساتید فقه و اصول موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به ضرورت اهتمام به فقه و اصول اظهار داشت: برای کسانی که در رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند، اهتمام به دروس فقه و اصول واجب است زیرا اظهارنظر این افراد به نام اسلام است و اگر تخصص کافی نداشته باشند به نام اسلام برخلاف اسلام اظهارنظر می‌کنند.

وی یادآور شد: راه‌اندازی دروس فقه و اصول از سال‌ها قبل جزو برنامه‌های موسسه بوده ولی امکانات و شرایط ایجاد آن فراهم نبوده و با فراهم شدن زمینه راه‌اندازی این دروس، برنامه فقه و اصول اجرایی شد.

رییس شورای فقه و اصول موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: ما باید قدر این نعمت را بدانیم گر چه عده‌ای سنگ‌اندازی می‌کنند و با دروغ و شایعه می‌خواهند مانع شوند اما راه به جایی نمی‌برند و باید در مسیری حرکت کنیم که مورد رضای حضرت ولی عصر باشد.

وی اظهار داشت: جایگاه و اهتمام به دروس فقه و اصول برای دانش‌پژوهان و طلاب خوب تبیین شود تا با شور و نشاط در کلاس‌ها حضور پیدا کرده و از غیبت در کلاس‌ها پرهیز کنند.

در ادامه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی، معاون آموزشی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، راه‌اندازی دروس فقه و اصول را اجرایی کردن آئین نامه آموزشی این موسسه دانست و گفت: در اصلاح و بازنگری آئین نامه آموزشی موسسه در سال ۸۰ با در نظر گرفتن ماهیت حوزوی موسسه و آسیب شناسی سطح علمی طلاب در فقه و اصول، دروس فقه و اصول برای دانش پژوهان موسسه الزامی شد.

وی راه‌اندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی را از نیازهای جامعه علمی برشمرد و خاطرنشان کرد: ما آماده برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی هستیم و قدم‌هایی نیز برداشته‌ایم.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی افزود: اگر ما وارد این عرصه نشویم و اظهارنظر نکنیم دیگران این سنگر را پر می‌کنند در حالی که نه اعتقادی به جایگاه آن و نه حرفی برای گفتن دارند.

وی در پایان به اساتید توصیه کرد نسبت به طرح مباحث اخلاقی در کلاس‌های درس اهتمام بیشتری داشته باشند./916/پ203/ع

ارسال نظرات