۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۱۵۳۳۲

دوره‌های مشاوره اخلاقی ویژه استادان و طلاب اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل از برگزاری دوره‌های مشاوره اخلاقی ویژه استادان و طلاب این استان برگزار شد.
درس اخلاق
حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر حوزه علمیه استان اردبیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل با اشاره به اهمیت کلاس‌های اخلاق در این مرکز علوم دینی اظهار داشت: دوره های مختلف اخلاقی به همراه برگزاری کلاس های اخلاق ویژه طلاب سطوح مختلف از مهمترین اولویت های آموزشی این مرکز به شمار می رود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تقویت اخلاق و تهذیب حوزویان خاطر نشان کرد: بر همین اساس، دوره های مشاوره اخلاقی ویژه اساتید و طلاب استان برگزار شد که با استقبال قابل توجهی رو به رو بود.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به تداوم برگزاری چنین دوره هایی ادامه داد: برگزاری دوره های مختلف عقیدتی با هدف بصیرت بخشی، ساماندهی مبلغان، آموزش مهارت های تبلیغ و برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت مبلغان مد نظر از دیگر برنامه های مرکز مدیریت حوزه های علمیه اردبیل است.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از احداث استاد سرای حوزه علمیه شهرستان خلخال با زیربنای یک هزار متر مربع در چهار طبقه خبر داد و اظهار داشت: برای تکمیل و افتتاح این پروژه ها بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، که در صورت تامین اعتبارات لازم، این پروژه تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: طرح توسعه حوزه علمیه خلخال با زیربنای 700 متر مربع هم اکنون با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی شامل کلاس های درسی، قرائتخانه، سالن غذاخوری و کتابخانه ادامه دارد.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه هم اکنون 60 طلبه درحوزه علمیه خلخال در حال تحصیل هستند، خاطر نشان کرد: به دنبال فراهم کردن زمینه های لازم برای راه اندازی حوزه های علمیه برادران در شهرهای گرمی و پارس آباد نیز هستیم.

گفتنی است، هم اکنون بیش از 700 طلبه در شش حوزه علمیه برادران استان اردبیل مشغول فراگیری علم و معارف دینی هستند./935/
ارسال نظرات