۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۰۷۳
آذرماه؛

نخستین یادواره 380 شهید روحانی خراسان رضوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره 380 شهید روحانی خراسان رضوی اول آذرماه با حضور آیت الله مکارم شیرازی در مشهد برگزار می شود.
روحانيت و دفاع مقدس


حجت الاسلام سلیمانی مقدم، دبیر اجرایی ستاد یادواره شهدای روحانی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از برگزاری نخستین یادواره 380 شهید روحانی خراسان رضوی در آذرماه سال جاری خبر داد و گفت: آیت الله مکارم شیرازی، امام جمعه مشهد، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس و استاندار از مدعوین این همایش هستند.

وی در ادامه با اشاره به چاپ یازده جلد دیگر از سری کتاب های فضیلت های ماندگار در خصوص خاطرات و زندگینامه شهدای روحانی با عنوان «شکوه شجاعت»، افزود: همچنین تله فیلم تلویزیونی «سروها ایستاده می میرند» به کارگردانی امیراطهر سهیلی در حال تولید است که به مدت یک ساعت به بررسی ویژگی های برجسته زندگی شهدای روحانی می پردازد.

حجت الاسلام سلیمانی مقدم با بیان اینکه از میان ده فیلم مستند که در خصوص زندگی شهدای روحانی شاخص استان تهیه می شود تا کنون پنج فیلم به مرحله پخش رسیده است ادامه داد: این مستندها هر یک به مدت سی دقیقه در دو بخش مصاحبه با اطرافیان و آشنایان شهید و بخش داستانی به زندگی شهیدان سیدعباس موسوی قوچانی، کامیاب، محمد نیرومند، غلامحسین گوذری، علی خاکسار، سیداسماعیل موسوی، مهدی یعقوبی و قاسم صادقی می پردازد.

دبیر اجرایی ستاد یادواره شهدای روحانی خراسان رضوی، برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی مقاله نویسی و عکس و خاطره، شب شعر، گردهمایی ائمه جماعات، چاپ جلد سوم کتاب طائران قدسی(کرامات شهدای روحانی)، سالنامه اسوه ها(1390) و دو جلد کتاب خاطرات شهدای روحانی را از دیگر اقدامات حاشیه اجلاسیه شهدای روحانی این استان برشمرد.

وی با اشاره به همکاری استانداری خراسان رضوی، سازمان و دفتر تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد و صداو سیمای خراسان رضوی در برگزاری این یادواره خاطرنشان کرد: نخستین اجلاسیه شهدای روحانی خراسان رضوی اول آذرماه ساعت هشت صبح در محل سالن صبای صداوسیمای خراسان رضوی برگزار خواهد شد./930/ت303/ع

ارسال نظرات