۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۳۶۵
آیت الله نورمفیدی:

تبیین مباحث اخلاقی در حوزه به صورت جدی دنبال شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر این که خواهران طلبه در تعلیم به مسأله تهذیب نیز توجه کنند، بیان داشت: تبیین مباحث اخلاقی در حوزه باید همگام با آموزش به صورت جدی دنبال شود.
آيت الله سيد کاظم نورمفيدي، نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در این مراسم با اشاره به اهمیت تأسیس مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان گفت: نخستین دلیل تأسیس این مدرسه ترویج علم و دانش است.

وی با بیان این که علم و دانش در انحصار آقایان نیست و در دین اسلام زنان هم باید وارد این عرصه علم و دانش شوند‌، افزود: اگر در گذشته چنین تفکری در جامعه بوده که زنان نباید وارد میدان علم شوند به خاطر مسائل سنتی بود و این نگاه‌ها ارتباطی به اسلام ندارد.

امام جمعه گرگان در ادامه سخنانش دومین دلیل خود در خصوص تأسیس مدرسه علمیه خواهران الزهرای گرگان را دفاع زنان از احکام شرعی در محافل مذهبی برشمرد و افزود: متأسفانه برخی محافل و جلسات سنتی از محتوای مناسبی برخوردار نبود و برخی افراد غیر حوزوی به بیان احکام و مسائل دینی در این جلسات می‌پرداختند.

وی، تربیت بانوان آگاه به مسائل دینی را یکی از مهم‌ترین دلایل تأسیس مدرسه علمیه خواهران در گرگان اعلام کرد و ادامه داد: خوشبختانه امروز فارغ‌التحصیلان حوزه با حضور در مدارس و جلسات دینی به بیان احکام دینی می پردازند و این یکی از برکات حوزه علمیه خواهران بوده است.

آِیت الله نورمفیدی، آشنایی کامل بانوان به مسائل اسلامی و دفاع عمیق از اسلام ناب را یکی دیگر از دلایل تأسیس مدرسه علمیه خواهران در مرکز استان اعلام کرد و گفت: حقوق زنان یکی از مسائلی است که دنیای استکبار با سوء استفاده از این موضوع به دنبال خدشه‌دار کردن اسلام ناب است..

امام جمعه گرگان ادامه داد: خوشبختانه با تأسیس این مدرسه علمیه و پرورش افراد صاحب نظر زنان هم از نگاه اسلام در داخل کشور و مجامع بین المللی عالمانه وارد عرصه شوند و با علم و اجتهاد و آشنایی با معارف دینی پاسخگوی اشکالاتی که دنیای کفر علیه اسلام دارد، باشند.

آیت الله نورمفیدی در پایان سخنان خود با تأکید بر این که خواهران طلبه در تعلیم به مسأله تهذیب نیز توجه کنند، بیان داشت: تبیین مباحث اخلاقی در حوزه باید همگام با آموزش به صورت جدی دنبال شود.

مدیر این مدرسه الزهرا گرگان نیز در این مراسم با اشاره به هدف راه‌اندازی سایت گفت: یکی از راهکارهای طرح تحول در حوزه که از خواسته‌های مهم مقام معظم رهبری است استفاده از آخرین امکانات و به روز شدن و استفاده از فناوری و تکنولوِژی جدید در حوزه است که امروزه یکی از راه‌های سریع و به روز اطلاع رسانی به مخاطبان استفاده از پایگاه های اینترنتی است.

خانم میرکریمی افزود: هدف از راه اندازی سایت، اطلاع رسانی به مخاطبان است و خدماتی که این مدرسه قصد دارد به طلاب ارائه دهد از این راه امکان‌پذیر است.

وی، معرفی مؤسس، آشنایی با مدرسه، ارائه اخبار و خدمات آموزشی و پژوهشی و ارتباط دو سویه با مخاطبان را از دیگر اهداف راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان اعلام کرد و گفت: این پایگاه به نشانی
www.m-alzahra.ir قابل رؤیت است./950/پ202/س
ارسال نظرات