۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۱۳۵۰۵

آشنایی با پورتال نشریات دفتر تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ پانزده مجله عمومی و تخصصی در پورتال نشریات دفتر تبلیغات اسلامی به کاربران ارائه شده است.
دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم نشريات دفتر تبليغات حوزه علميه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امروز نشریات به عنوان پیشانی کار مراکز علمی و فرهنگی شناخته می شود و برآیند فعالیت های علمی و تحقیقاتی و تبلیغی مراکز در قالب نشریات و پایگاه های اطلاع رسانی بروز و ظهو پیدا می کند.

دفتر تبلیغات اسلامی، که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماد روشنفکری حوزه معرفی شده است به عنوان یکی از تامین کننده نیازهای معرفتی و انسانی عرصه‌ فرهنگ، جهت توسعه و تعمیق دین مداری، اقدامات گوناگون علمی، فرهنگی و تبلیغی را سامان داده است و در این راستا بخش های گوناگون دفتر تبلیغات اسلامی مشغول به فعالیت بوده و از طریق مجلات و فضاهای مجازی مشغول به بسط فرهنگ اسلامی هستند.

دفتر تبلیغات اسلامی تلاش کرده است تا با تاسیس معاونت‌ها، شعب و مراکز متعدد تخصصی در راستای پاسخ‌گویی به نیازهای نرم‌افزاری عرصه فرهنگ و نیز درپی تعریف خود به عنوان واسط فعال میان حوزه‌های علمیه و نیازهای دینی جامعه و نظام، به تاسیس و انتشار نشریات مختلفی به صورت ماهنامه، فصلنامه، هفته نامه و دو هفته نامه اقدام کرده است که با تنوع در موضوعات، حیطه‌هایی همچون تاریخ، سیاست، فقه، حوزه، علوم قرآن، معارف اسلامی، کودک، خانواده، ادبیات، فلسفه و .... را در بر گرفته و در نتیجه اقشار مختلف مردم از حوزوی تا دانشگاهی، از کودک تا میان‌سال، عام و متخصص از این نشریات استفاده می‌کنند.

آیینه پژوهش، پیام زن، فقه، حوزه، تاریخ اسلام، پژوهش های قرآنی،پاسدار اسلام، فصلنامه اخلاق، معارف اسلامی، پگاه حوزه، نقد و نظر، علوم سیاسی،آیین حکمت، اندیشه، پوپک، جستار، سنجاقک، ره توشه راهیان نور، سلام بچه ها از مجلاتی است که دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر می کند.

این مرکز علمی و تبلیغی در جهت رسیدگی آسان تر و عمومی مخاطبین به نشریات، پورتالی تهیه و اقدام به انتشار الکترونیکی نشریات در بستر فضای مجازی کرده است.

ارائه الکترونیکی نشریات در این پایگاه ضمن اینکه دارای ابزارهای دسترسی سریع به نشریات از قبیل جستجوی ساده و پیشرفته و آرشیو نشریات بر اساس موضوع و نویسنده است، دارای قابلیت امکان اشتراک نشریات برای بازدیدکنندگان و ارتباط با نشریات جهت ارسال مقالات است.

تازه های نشر، پربیننده ترین مقالات، آخرین مقالات، برترین مقالات، نمایه از دیگر بخش های این پایگاه اطلاع رسانی است که به نشانی
http://daftarmags.ir قابل دسترسی است. /909/پ203/ع

ارسال نظرات