۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۱۳۳۰۸
امام جمعه گرگان:

رهنمودهای رهبری در اجلاس بیداری اسلامی نقشه راهی برای امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به برگزاری اجلاس بیداری اسلامی در تهران گفت: بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی نقشه راهی برای ادامه حرکت های اسلام خواهانه ملت مسلمان منطقه است.
آيت الله نورمفيدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر گفت: بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس بیداری اسلامی، که کشورهای جهان اسلام و انقلابیون در این اجلاس شرکت داشتند، بسیار ارزشمند و راهگشا بود. 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: ایشان در آن اجلاس بیان کردند که امروز استکبار جهانی و آمریکا و اروپا تلاش می کنند بر موج بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی سوار شوند و آن را به سوی خواسته خود حرکت دهند.
 
به گفته وی، در مقابل این حرکت و هدف استکبار، این کنفرانس برگزار شد و مقام معظم رهبری نیز در آن طی سخنانی تاکید کرد: که این کشورهای اسلامی به خوبی کارهای خود را انجام دادند، اما هنوز در نیمه راه هستند و باید این راه را ادامه دهند و دشمنان و مستکبران را از تخت دیکتاتوری و استکبار به زیر بکشند.

وی با بیان این که پیام مقام معظم رهبری به ملت های مسلمان منطقه ادامه حرکت های مردمی بود، ادامه داد: ایشان تأکید کردند مردم مسلمان منطقه باید با استقامت و صبر و توکل بر خدا این راه را ادامه دهند، زیرا وعده خدا بر پیروزی مسلمانان قطعی است و خدا خلف وعده نمی کند.
 
امام جمعه گرگان با اشاره به سفر ریاست جمهور به سازمان ملل متحد و سخنرانی شب گذشته ایشان، گفت: آقای احمدی نژاد نیز بیانات ارزشمندی ارائه کردند و این سخنان ایشان جوابی بود به دنیای غرب و اسکتبار، که خواهان این هستند تا همیشه مدعی باشند، چرا ما مدعی نباشیم و حداقل تاثیر سخنان ایشان این بود که ما باید مدعی آنها باشیم و این سخنان رییس جمهور، اروپا و آمریکا را عصبانی کرده بود.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: از روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، دشمن توطئه هائی را شروع کرد و خواست تا مسیر انقلاب را منحرف کند و در این راه هرج و مرج راه انداخت و خیلی کارهای دیگر، انجام داد اما نتوانستند و در ادامه راه، صدام حسین چراغ سبز از آمریکا گرفت و جنگ به راه انداخت.
 
آیت الله نورمفیدی افزود: صدام در با توجه به اوضاع کشور، فکر می کرد که سه روزه کار تمام است، اما همگان در دنیا دیدند که این ایده صدام هشت سال طول کشید و مقاومت مردم در برابر این هجمه دشمن، باعث شد تا صدام در برابر مردم مبارز و انقلابی ایران اسلامی، تسلیم شود و قطعنامه را بپذیرد.
 
به گفته آیت الله نورمفیدی، جنگ تحمیلی، امری بی سابقه در جنگ های گذشته ایران بود، زیرا در این جنگ، حتی یک وجب از خاک کشورمان را نتوانستند از ما بگیرند، اما ما سرمایه های زیادی را از دست دادیم.
 
وی یادآور شد: جنگ آثار با برکتی برای ما داشت، یکی از این برکات، این بود که ملت ایران خود را یافت و در این مشکلات جوهر انسان ها شناخته و مشخص شد و این جنگ باعث شد تا گوهر و جوهر وجودی مردم ایران بروز کند  و عرصه ای بود که ملت ایران خودش و توانائی های خود را شناخت.
 
وی اظهار داشت: این پیشرفت و شناخت ها باعث شد تا در همه زمینه ها، امروز پیشرفت داشته باشیم و ما آنچه در طول تاریخ شنیده بودیم، در جنگ هشت ساله برای ما ملموس شد و ما حتی عاشورا را نیز دیدیم و در این جنگ، تحول روحی و روانی در جامعه ایجاد شد.

خطیب جمعه گرگان گفت: در این جنگ، سپاه و بسیج جنگ کلاسیک بلد نبودند، اما باز هم به میدان آمدند و حماسه آفریدند و ما باید برکات دفاع مقدس را برای آیندگان حفظ کنیم.
 
آیت الله نورمفیدی همچنین سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختران و آغاز سال تحصیلی جدید را به همه مردم، دانش آموزان و دانشجویان تبریک و تهنیت گفت.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه اول با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: زندگی 65 ساله، آن امام بزرگوار، بسیار سخت بود و زحمات زیادی ایشان و شاگردانش در مورد نشر آثار اهل بیت(ع) کشیدند.
 
وی افزود: همه علوم در مدرسه امام صادق(ع) تدریس می شد و از همه مناطق شاگردان زیادی در مکتب آن حضرت بودند  و این مدرسه بود که آثار عصمت و طهارت را به ما رسانده است.
 
به گفته خطیب جمعه گرگان، امام صادق(ع) در این بعد فعال بودند و در جنگ های سیاسی که در آن زمان بین بنی عباس و بنی امیه ایجاد شده بود، به هیچ وجه خود را وارد این جریانات نمی کردند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به این که هم مدرسه علمی و هم جایگاه معنوی ایشان باعث شده بود که موجی از بیداری اسلامی در جهان اسلام ایجاد شود و همین مساله باعث شد تا منصور دوانیقی نتواند ایشان را تحمل کند  و همیشه امام را مورد اذیت قرار می داد و بعد از امام صادق(ع) کسی نبود که از نظر علم و معنویت جایگاه امام صادق(ع) را داشته باشد./950/پ201/س

ارسال نظرات