۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۱۰۳۰۵
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی:

مسلمان واقعی دچار غفلت نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه حرکت از روی اخلاص، زمینه امداد غیبی خدا را فراهم می کند گفت: غفلت موجب شبیخون دشمن ماست و مسلمان واقعی غافل نمی شود.
حجت الاسلام قرائتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور صبح امروز درجمع طلبه های خواهر و برادر جامعة المصطفی العالمیه به تفسیرآیه102سوره نساء پرداخت وگفت: با توجه به مفهوم آیه شریفه، فریضه نماز حتی در صحنه جنگ هم نباید ترک و تعطیل شود.

وی افزود: در اهمیت نماز جماعت همین کافیست که حتی با دو  رکعت و یا دو نفر نیز باید به پاداشته شود و همه رزمندگان با این دو رکعت باید به فیض برسند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در همه حالات هوشیاری لازم است و نباید در جنگ هم از مکر و حیله دشمن غافل شد اظهار داشت: در تمامی زندگی چه در نماز و چه در جهاد باید تقسیم کار عادلانه بین زن و مرد صورت پذیرد.

وی با اشاره به تأثیر عنصر زمان و مکان در دراحکام الهی ادامه داد: نمازجماعت درجبهه نشانه عشق به خداوند و اعتقاد به ارزش ها و مکتب است، رزمنده بایدبه حدی چابک باشدکه بتواند درجبهه و درعرض یک دقیقه بین رکعت هاتغییر شیفت داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه حرکت از روی اخلاص، زمینه امداد غیبی خدا را فراهم می کند ابراز داشت: احتمال غفلت درمسلمانان واقعی کم است؛مسلمان واقعی غافل نمی شود، غفلت موجب شبیخون دشمن ماست. بایدباهوشیاری کامل ازسرمایه ها وامکانات داشته محافظت کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری ازبرنامه هاجنبه منحرف کردن اذهان از موضوع اصلی را دارد افزود: رزمنده در هیچ شرایطی نباید از وسیله محافظت خود دور باشد، سرباز تنها به دو شرط می تواند اسلحه خود را کنار بگذارد؛ زمانی که مریض باشد و زمانی که بارندگی سختی شده که سبب اذیت و آزار او شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در آینده ای نزدیک ذلت و خواری از آن کفار خواهد بود تصریح کرد: آرزوی از دست دادن مکتب و هویت دینی، غفلت، سختی، سازش و کوتاه آمدن در برابر ناحق از آرزوهای کافران درباره مسلمانان است./930/پ202/ص
ارسال نظرات