۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۰۹۲۳۲
مدیر حوزه علمیه نقده:

تبلیغ دینی نیازمند تغییر در نگرش‌های سنتی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه نقده گفت: تبلیغ دینی در شرایط کنونی نیازمند تغییر نگرش های سنتی و بهره‌گیری از ابزارهای به روز تبلیغی است.
تبليغ


حجت الاسلام موسی آقاجانی، مدیر حوزه علمیه نقده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: تبلیغ دینی در جامعه امروز بدون شک نیازمند تغییر نگرش در ابزارهای تبلیغی و همسو کردن برنامه‌ریزی‌ها با نیازهای معنوی نسل جوان است.

وی با بیان اینکه نهادهای متولی امور فرهنگی و دینی در جامعه باید با برنامه‌ریزی‌های تخصصی و کارشناسی در این حوزه وارد شوند، اضافه کرد: جذاب نبودن برنامه های تبلیغی سبب کم رنگ شدن حضور نسل جوان در این فعالیت‌ها می‌شود.

حجت الاسلام آقاجانی با اشاره به این مطلب که تنوع باید اساس فعالیت های فرهنگی باشد، تاکید کرد: برنامه های تبلیغی علاوه بر جذابیت و تنوع باید براساس استعدادهای موجود ارائه شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: امروزه سبک های بیان مفاهیم دینی تغییر کرده است و در این مسیر باید متولیان امر همگام با پیشرفت‌های روز حرکت کنند.
 
وی به نقش رسانه‌ها در ترویج و تعمیق باورها و مفاهیم دینی در میان نسل جوان اشاره کرد و افزود: عصر حاضر عصر ارتباطات است و در کمتر از چند ثانیه می‌توان به منابع غنی از اطلاعات در موضوعات مختلف دست پیدا کرد بنابراین با بهره‌گیری از رسانه می‌توان با جهت بخشی به افکار عمومی بسترهای توسعه فرهنگ دینی در جامعه را فراهم ساخت.

این مقام مسؤول در پاسخ به این سوال که چگونه می توان شبهات نسل جوان را پاسخ داد، اظهار داشت: در این مورد ابتدا باید شبهات جمع‌آوری شده و موضوعات آن طبقه‌بندی شود و سپس برای رفع آن افراد متخخص و کارشناسان این حوزه وارد عمل شوند.

حجت الاسلام آقاجانی در ادامه به ضرورت وجود نهاد و ارگانی اختصاصی در امر پاسخ‌دهی به شبهات در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: وجود نهاد و یا ارگان تخصصی در این امر سردرگمی‌های افراد را نیز در دریافت پاسخ کمتر کرده و میزان اعتماد آنها را به جهت حضور متخصصین حوزوی و دینی بالا می برد.

مدیر حوزه علمیه نقده در پایان اظهار کرد: عملکرد نهادهای نمایندگی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در ارتباط با پاسخگویی به شبهات نسل جوان قابل قبول بوده است ولی استمرار این موفقیت نیازمند برنامه ریزهای به روز و متناسب با مقتضیات و خواسته های نسل جوان است./936/ت302/ع

ارسال نظرات