۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۰۹۰۶۱
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی؛

گردهمایی روحانیت تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مشترک روحانیان اسکو و خسروشهر و همچنین برگزاری همایش بزرگ روحانیت تبریز از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
روحانيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گردهمایی ماهانه روحانیان شهرستان اسکو با هدف تبادل نظر پیرامون مسائل روز در محل مسجد علی بن ابی طالب(ع) شهر جدید سهند برگزار شد.

در این جلسه که با شرکت روحانیون و طلاب شهرستان اسکو و بخش خسروشهر از توابع شهرستان تبریز برگزار شد، هر یک از شرکت کنندگان نظرات خود را درباره امور جاری مطرح کرده و به تبادل افکار پرداختند.

گفنتی است، هدف از این گردهمایی که با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی و معاونت تبلیغ برگزار می شود، ارتباط مستمر و مداوم روحانیت با همدیگر و هم افزایی محتوایی اعلام شده است.

بازاریان میانه با امام جمعه این شهر دیدار کردند

همزمان با میلاد با سعادت حضرت ولیعصر(عج)، انجمن اسلامی و هیأت امنای اصناف و بازاریان میانه با امام جمعه این شهرستان دیدار و گفت گو کردند.

حجت الاسلام حامدی، امام جمعه میانه در سخنانی تحقق جامعه آرمانی مطابق با آموزه های اسلامی را نیازمند عمل به تکلیف از سوی تک تک آحاد جامعه دانست و خاطر نشان کرد: بایستی با هرگونه کج روی و کج اندیشی که عامل اصلی انحراف دیگر اقشار است، مقابله کرد.

وی گفت: گروه های امر به معروف و نهی از منکر لسانی باید در بین اصناف و بازاریان تشکیل شود تا با عمل به وظیفه خود این فریضه بزرگ الهی را احیا کنند.

گفتنی است،در این دیدار که اعضای انجمن اسلامی اصناف و بازار و رئیس اداره بازرگانی و رئیس اداره تبلیغات اسلامی میانه حضور داشتند، نحوه تاثیر گذاری مثبت در شرایط عصر غیبت تشریح شد.

همایش بزرگ روحانیت تبریز برگزار می شود

همایش بزرگ هم اندیشی روحانیت تبریز در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در اولین شنبه مرداد ماه سالجاری در مسجد جامع تبریز برگزار خواهد شد.

این همایش با هدف آشنایی روحانیت مباحث روز و آمادگی برای تبلیغ در ماه مبارک رمضان برگزار و با حضور آیت الله مجتهدشبستری، امام جمعه تبریز همراه خواهد بود.

پنجمین جشنواره گل‌محمدی در گنبرف اسکو برگزار شد

مصطفی رحماندوست، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان در این جشنواره گفت: در شعر و ادب پارسی بیش تر از دیگر سرزمین‌ها سخن از گل به میان آمده است.

وی گفت: گل در مرز و بوم ایران سابقه‌ای بس دراز دارد و اگر می‌بینیم که در شعر و ادب پارسی بیش‌تر از دیگر سرزمین‌ها سخن از گل می‌رود، برای آن است که مردم این سرزمین از دوران‌های کهن به گل عشق می‌ورزیده‌اند و ایران زمین مهد پرورش گل بوده است.

رحماندوست با اشاره به اینکه در میان گل‌ها، گل سرخ و گل محمدی بیش‌تر مورد توجه ایرانیان بوده، افزود: هنوز بوته‌های وحشی این گل در گوشه و کنار روستاهای ایران به فراوانی دیده می‌شود./935/د101/س
ارسال نظرات