۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۰۶۴۶۵
آیت الله مقتدایی در گفت و گو با رسا خبر داد؛

اعزام نمایندگان حوزه برای عیادت از طلبه ناهی از منکر

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه از اعزام هیاتی به منظور عیادت و ابلاغ مراتب حمایت مرکز مدیریت حوزه های علمیه، روحانیان و طلاب از اقدام شجاعانه روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر خبر داد.
آيت الله مقتدايي آيت الله مرتضي مقتدايي مدير حوزه هاي علميه
آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حمله چند نفر از اراذل و اوباش به یک روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر، این اتفاق را محکوم کرد و ابراز داشت: این قضیه فاجعه ای بسیار دردناک بود.

آیت الله مقتدایی گفت: انتظار نبود که چنین قضیه ای در رابطه با یک فرد روحانی که وظیفه شرعی و انسانی خود را در برخورد با منکرات ایفا می کند، اتفاق بیفتد.

مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد: ما از نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی می خواهیم با قاطعیت برخورد کنند و کسانی که عامل این جنایت هستند را به مجازات سریع برسانند.

آیت الله مقتدایی ابراز داشت: آن زمان که ما در دستگاه قضایی بودیم، مرحوم امام رضوان الله تعالی علیه توصیه می کردند بعضی از موارد است که قضیه ای اتفاق می افتد و انتظار مردم از دستگاه قضایی این است که سریع رسیدگی شود.

مدیر حوزه های علمیه گفت: مراد از رسیدگی سریع این نیست که موازین و قوانین مراعات نشود، بلکه نوبت ها کم و طبق موازین و قوانین، سریع رسیدگی شود.

وی افزود: امام خمینی(ره) این را از ما در دستگاه قضایی می خواستند و ما در موارد متعدد این مساله را پیگیری کردیم و موارد زیادی بود که قاتل و فرد جنایتکار قبل از اینکه جنازه مقتول به خاک سپرده شود، قاتل به مجازات عملش رسید و این موجب شادی مردم در آن منطقه شد.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: در این مساله نیز انتظار متدینان و مردم خداجو و تابع ولایت این است که در رسیدگی به این پرونده و اجرای حکم تسریع شود و حکم هرچه هست طبق قوانین عاملان به سزای اعمالشان برسند.

آیت الله مقتدایی در خصوص اقدامات مرکز مدیریت حوزه های علمیه برای عیادت و حمایت از روحانی جانباز عرصه امر به معروف و نهی از منکر، ابراز داشت: بزودی چند نفر از طرف مرکز مدیریت حوزه های علمیه به منظور عیادت از این روحانی به تهران اعزام و مراتب حمایت مرکز مدیریت حوزه های علمیه، طلاب و روحانیان از اقدام شجاعانه ایشان را به وی ابلاغ خواهیم کرد و مقدمات این کار فراهم شده است. /924/ت302/ج

ارسال نظرات