۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۱۰۶۰۱۶
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

امام خمینی نشان داد مدیریت مادی توانایی اداره جهان را ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه وجود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در عصر حاضر معجزه قرن بود، گفت: امام راحل نشان دادند که مدیریت مادی توانایی اداره جهان را ندارد.
حجت الاسلام و المسلمين عباسعلي سليماني نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان حجت الاسلام و المسلمين عباسعلي سليماني نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان


حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت امام راحل، گفت: وجود ایشان در عصر حاضر به عنوان معجزه قرن بود.

وی در تحلیل خود از این ادعا گفت: کسی که در هیچ دانشگاه سیاسی جهان دوره نگذرانده باشد و در هیچ مرکزی برای گذراندن امور سیاسی وقت نگذاشته باشد و در مدارس علمیه با اندیشه امام صادق(ع) رشد کرده باشد، اما مجموعه جریانات سیاسی عالم را دقیقا حلاجی کرده باشد، این جزو معجرات غیر قابل انکار است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امام تجربه دوران مشروطه و نهضت نفت را دقیقا در اختیار داشت و فراز و نشیب های این دو دوره در پختگی سیاسی امام امت تاثیرگذار بود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: کاری که امام راحل انجام داد ده ها برابر نهضت نفت و انقلاب مشروطه بود، چراکه این انقلاب ها به درون کشور محدود می شد، ولی انقلاب اسلامی و کار امام کل کره زمین را فراگرفته بود.

وی با بیان اینکه امدادهای غیبی امام را یاری می کرد، ابراز داشت: قطعا یک سرمایه بی نظیر به نام امداد غیبی به خاطر عظمت فراوان کار امام راحل پشت سر ایشان قرار داشت و سروده امام راحل «من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم چشم بیمار تورا دیدم و بیمار شدم» گواه همین امدادهای غیبی است که در اختیار این فرزند صالح کوثر بود.

حجت الاسلام والمسلمین سیلمانی افزود: از باب تمسک به آیه شریفه «وَ الَّذینَ جاهَدُوا فینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا» قطعا امام امت از هدایت ویژه از سوی ذات اقدس ربوبی برخوردار بودند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه سیاست های امام خمینی(ره) قدرت های استکباری را به ستوه آورده و گیج و سردرگم می ساخت، اظهار داشت: بر این اساس امام با ماهیت دینی و هویت اسلامی و رهبری مذهبی در عصر ماده و مادی گرایی مساله تابش و درخشش دین را در عرصه سیاست تضمین کرد.

وی گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نوآوری مدیریت و سیاست دینی را در جامعه روز انجام و نشان داد که دیانت از سیاست جدا نیست و دین موتور حرکت قوی در عرصه سیاست و اجتماع است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: امام راحل نشان دادند که مدیریت مادی عرضه و توانایی تامین و تضمین اداره موجود جهان را ندارند؛ ایشان نشان داد که ماوراء مسائل مادی و مادیت و قدرت های استبکاری و استثماری، اراده دینی و ملی هم وجود خواهد داشت.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه امام احیاگر اندیشه ماوراء مادی در عصر حاضر هستند نه صرفا اسلام، گفت: حتی مسیحیت و یهودیت و هر مکتبی که آهنگ ماوراء غیبی دارد.

وی اضافه کرد: اینجاست که نه تنها جامعه اسلامی بلکه جامعه بشری با اندیشه ماوراء مادی باید قدردان این وجود نازنین باشند و ایران اسلامی که حیات خود را به برکت امام امت دارد باید در وامداری از امام امت امانتدار جدی و بیش از پیش کوشا باشد.

نماینده ولی فقیه در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم که روح بلند امام راحل شاد و راه ایشان پرتداوم باشد و برای خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب که با همان عظمت، هیبت و شوکت این مسیر را ادامه می دهند آرزوی سلامتی و موفقیت بیشرت داریم. /924/ت302/ج

ارسال نظرات