۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۰۵۴۲۷

دیدار دبیر کل الوفاق بحرین با رئیس مرکز حقوق بشر این کشور/ سازمان عفو بین الملل خواستار لغو احکام اعدام جوانان انقلابی بحرین شد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت شیعی الوفاق اسلامی بحرین، روز گذشته با رئیس مرکز حقوق بشر این کشور دیدار کرد.
شيخ علي سلمان دبيركل جمعيت الوفاق بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان، خطیب جمعه قفول و دبیرکل جمعیت شیعی الوفاق اسلامی بحرین، روز گذشته به منزل نبیل رجب از فعالان حقوقی و رئیس مرکز حقوق بشر این کشور رفت و با وی دیدار و گفت و گو کرد.

شیخ علی سلمان، بازداشت این فعال حقوقی توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه در هفته گذشته و پرتاب بمب های صوتی به منزل وی که شنبه رخ داد را به شدت محکوم کرد و از وی خواست تا به حمایت های خود از انقلاب مسالمت آمیز ملت بحرین ادامه دهد.

خبر دیگر اینکه، سازمان عفو بین الملل از دولت بحرین خواست تا حکم اعدام 2 جوان انقلابی به اتهام قتل دو پلیس که روز شنبه توسط دادگاه استیناف سلامت ملی به تایید نهایی رسید را لغو کند.

این سازمان نسبت به پیامدهای اعدام این جوانان هشدار داد و تاکید کرد که وظیفه دولت بحرین حمایت از شهروندان این کشور و محاکمه عاملان جنایت در حق ملت است.

گفتنی است دادگاه استیناف سلامت ملی بحرین در جلسه ای که بسیاری آن را فرمایشی خواندند حکم اعدام صادره علیه «علی عبدالله حسن السنکیس» و «عبدالعزیز عبدالرضا ابراهیم حسین» دو تن از جوانان انقلابی این کشور را مورد تایید قرار داد و حکم اعدام دو جوان دیگر را به حبس ابد کاهش داد./980/ب902/گ
ارسال نظرات