۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۵۵۱

نگرانی شدید نماینده آیت الله سیستانی از فرار رهبران القاعده از زندان های عراق

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در شهر کربلا از فرار رهبران القاعده از زندان های عراق به شدت انتقاد و ابراز نگرانی کرد.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني در کربلا
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد فرار رهبران القاعده از زندان های عراق را به شدت محکوم کرد و گفت: برای چندمین بار است که جنایت کارانی که به دلیل جنایت علیه شهروندان عراقی بازداشت شدند موفق به فرار از زندان می شوند که در آخرین مورد، جمعی از نیروهای امنیتی نیز به شهادت رسیدند.

وی افزود: شکاف و حضور افراد ناکارآمد در دستگاه های امنیتی، ضعف عناصر و تدابیر امنیتی، تاخیر و سنگ اندازی در اجرای احکام قضایی علیه جنایت کاران، فشار به قوه قضاییه و عدم سلامت برخی از قضات از دلایل اصلی ادامه ناامنی در کشور است و از همه مسوولانی که تحت تاثیر فشارهای صورت گرفته قرار نگرفتند و در مقابل مبالغ مالی تروریست ها بی اعتنا بودند تقدیر و تشکر می کنم.

حجت الاسلام کربلایی از گسترش فساد مالی در عراق ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: فساد مالی و هجم زیاد اختلاس که در برخی از سازمان های تامین اجتماعی کشور رخ می دهد خانواده های نیازمند را از دست یابی به حقوق مختصری که دارند نیز محروم کرده است.

نماینده آیت الله سیستانی خواستار مبارزه جدی دولت با فساد اداری شد و تصریح کرد: مسوولان و گروه های سیاسی باید اقدامات جدی را برای مبارزه و ریشه کن کردن این پدیده شوم آغاز و به معرفی مفسدین و محاکمه ظاهری آنان بسنده نکنند و اقدامات قاطعانه ای را در قبال این افراد بگیرند.

وی اجرای اصلاحات سیاسی را لزومی خواند و بیان داشت: روند فعلی که دولت و پارلمان در پیش گرفته است با وعده های اصلاحاتی که به مردم داده بودند به دور است و اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند عواقب وخیمی در انتظار گروه های سیاسی خواهد بود./980/ب902/گ
ارسال نظرات