۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۰۲۳۷۵
مدیر موسسه پژوهشی اسوه قم:

بیداری اسلامی واقعیتی انکار ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر موسسه پژوهشی اسوه قم گفت: مقام معظم رهبری در طول سالیان متمادی یوسته به بیداری اسلامی و آینده روشن دنیای اسلام اشاره کرده اند.
بيداري اسلامي


حجت‌الاسلام علی ثقفی، مدیر موسسه پژوهشی اسوه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: قیام‌های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از جنس بیداری اسلامی است و این مطلب از واقعیت‌های حقیقی و عینی در جامعه برداشت می شود.

وی با اشاره به اینکه شعارها، رفتار ها و دلایل اعتراضی مردم مسلمان منطقه دارای بن مایه های دینی است، ادامه داد: اگرچه شعار عمومی مردم مبارزه با فساد حاکمان است اما نمادها حاکی از آن است که خاستگاه این مطالبه اسلامی است.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز مسیر حرکت‌ قیام‌های مردمی دلیل دیگر بر اسلامی بودن این قیام ها است همچنان که قیام مردم مصر روز به روز به اهداف اسلامی نزدیک‌تر می شود.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در طول سالیان رهبری خود بارها به مساله بیداری اسلامی اشاره کرده‌ و علت عصبانیت استکبار را بیداری اسلامی بیان داشته‌اند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: از سال هفتاد با شکست شوروی، رهبر معظم انقلاب اسلام هشدار دادند که به دلیل شکست رقیب آمریکا و گسترش بیداری اسلامی، استعمار حمله همه جانبه‌ای علیه اسلام به راه انداخته است.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب قرن سیزده را قرن فریادگری، قرن چهاردهم را بیدادگری و قرن پانزدهم را قرن تجربه و عملکرد عنوان گذاری کردند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: بیداری اسلامی امروز در سیر کمال قرار گرفته است و طبیعی است که نباید انتظار داشت مطالبات ملت ها در حد امروز انقلاب اسلامی ایران قرار گیرد.

وی ادامه داد: کشورها دارای تفاوت های فرهنگی، قومی، بومی با سطح و شکل متفاوتی هستند اما اصل حرکت ملت ها همسو و در راستای عزت اسلامی است.

حجت الاسلام ثقفی بیان داشت: آمریکا و کشورهای استکباری خوی استعماری خود را تغییر نخواهند داد و اگر موفق به حفظ حالت موجود نشوند، دست به ترفندهایی برای مصادره انقلاب می‌زنند.

این محقق حوزوی اظهار داشت: ملت‌های مسلمان باید آگاه باشند تا فریب دام‌های متفاوت آمریکا را نخورند و در ادامه مسیر خود مراقب اصیل بودن انقلاب و وابسته نشدن به استکبار باشند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات