۲۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۱۰۱۷۱۰
25 فروردین؛

طرح اعزام جهادی روحانیان به روستاهای خراسان رضوی آغاز می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره امور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از اعزام گروهی روحانیان در پایان هر هفته به روستاهای فاقد روحانی این استان خبر داد.
اعزام مبلغين به مناطق محروم کشور
حجت الاسلام علی بخشی، رییس اداره امور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: طرح اعزام جهادی روحانیان به روستاهای فاقد روحانی این استان از 25 فروردین آغاز می شود.

وی با بیان اینکه از میان مجموع سه هزار روستای استان، تنها 470 روستا ازروحانی مستقر یا طرح هجرت بهره مند هستند اظهار داشت: با توجه به تقاضای بسیار زیاد وپیگیری های مردمی و نیز شوراهای روستا برای اعزام روحانی ونیز کمبودهای مالی و نیروی انسانی که با آن مواجه هستیم تصمیم بر آن شد تا این طرح به صورت آزمایشی و به مدت شش هفته اجرا شود.

حجت الاسلام بخشی تصریح کرد: در این طرح، روحانیان و مبلغانی که در بخش های مختلف همچون کودک، پرسش وپاسخ جوان، احکام و ورزشی آموزش دیده اند روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته در قالب گروه های سه تا چهار نفره به روستاهای شهرهای تربت جام، گناباد، کاشمر، قوچان وچناران اعزام می شوند.

رییس اداره امور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر ویژه برادران مبلغ است ادامه داد: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ فقهی، کار با کودک، دعای کمیل، سخنرانی، حلقه های معرفت، نماز جماعت ومسابقات ورزشی از برنامه های پیش بینی شده در این طرح است.

وی گفت: از آنجا که بودجه اولیه این طرح از سوی استانداری تأمین شده است، افزایش بودجه و گسترش آن منوط به نتایج و میزان موفقیت آن شده است.

حجت الاسلام بخشی با اشاره به طرح بسیج سازندگی که از سوی بسیج طلاب و روحانیان در تابستان برگزار می شود خاطرنشان کرد: طرح حاضر با این طرح سازندگی از هم متمایز است چرا که در طرح سازمان، مبلغان صرفا به اموری فرهنگی و دینی می پردازند اما در طرح سازندگی مبلغان در بخش های مختلف عمرانی، معنوی، فرهنگی، هنری و.... در روستا مشارکت دارند.

رییس اداره امور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی یادآور شد: نخستین گروه های جهادی مبلغان 25در پایان هفته جاری به 100روستای فاقد روحانی این استان اعزام خواهند شد./930/ت302/ص
ارسال نظرات