۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۰۰۰۴۷
استاد حوزه علمیه:

مبلغان طرح هجرت باید با همه توان وارد عرصه مبارزه با دشمن شوند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اظهار داشت: مستکبران با امپراتوری های عظیم رسانه ای خود در تلاش برای بی حیا کردن جونان و نوجوانان هستند و برای اجرایی کردن این مسأله از هر شیوه ای استفاده می کنند.
حجت الاسلام ابوالفضل اسماعيلي، استاد حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام ابوالفضل اسماعیلی، استاد حوزه علمیه، شب گذشته در همایش سراسری مبلغان طرح هجرت استان خوزستان، با اشاره به ویژگی های مربی و اساتید حوزوی، اظهار داشت: مربی توانمند فردی است که اندوخته های ذهنی خود را به شیوه ای جذاب و دلنشین برای مخاطب بیان می کند.

وی به عوامل نگرانی جوانان و نوجوانان در زندگی اشاره کرد و بیان داشت: یادآوری لغزش های گذشته، احساس پوچی، عدم رسیدن به برنامه های روزانه و نگرانی نسبت به آینده، از عوامل نگرانی جوانان و نوجوانان در این برهه از زمان است.

استاد حوزه علمیه به بیان راه کارهایی نسبت به درمان نگرانی های جوانان اشاره کرد و گفت: تقویت ایمان در جوانان، توجه دادن به مخاطب و آموزش روش صحیح دعا کردن، از راهکارهای درمان نگرانی های جوانان و نوجوانان نسبت به آینده است.

وی با اشاره به راهکارهای حفظ حیا در جوانان، اظهار داشت: توجه دادن آنها به آثار مثبت عدم نگاه کردن به نامحرم، ایجاد برنامه های گوناگون برای سرگرم کردن آنها و دور کردن آنها از عوامل حیا زدا، از راهکارهای حفظ حیا در جوانان است.

حجت الاسلام اسماعیلی، به آثار مثبت حفظ حیا در جوانان اشاره کرد و بیان داشت: عاقبت به خیر شدن، ارتقاء سطح علمی به واسطه دوری از هواهای نفسانی، محبوب شدن نزد مردم و اطمینان جامعه از او، از آثار مثبت حفظ حیا در جوانان است.

وی به معنای عاقبت به خیری اشاره کرد و گفت: تلاش انسان برای این که آخرین لحظه زندگی خود را با ایمان به خدا و توبه بمیرد را عاقبت به خیری می گویند.

حجت الاسلام اسماعیلی، با بیان این که دشمنان اسلام در تلاش برای بی حیا کردن جوانان و نوجوانان هستند، اذعان داشت: مستکبران با امپراتوری های عظیم رسانه ای خود در تلاش برای بی حیا کردن جونان و نوجوانان هستند که برای اجرایی کردن این مسأله از هر شیوه ای استفاده می کنند؛ از این رو مبلغان طرح هجرت باید با همه توان وارد عرصه مبارزه با دشمنان شوند و توطئه های آنان را خنثی کنند.

وی به وظایف طلاب و روحانیان مدارس علمیه نسبت به هدایت جوانان و نوجوانان نظام اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: طلاب و روحانیان مدارس علمیه وظیفه دارند با شناخت ارزش های اصیل جامعه و عمل به آنها جوانان و نوجوانان را با معارف اصیل اسلامی آشنا کنند./945/پ202/ص
ارسال نظرات