۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۷۵۵۶۵۶

گوگل ۲۰ کارمند دیگر خود را به علت حمایت از فلسطین اخراج کرد

گوگل ۲۰ کارمند دیگر خود را به علت حمایت از فلسطین اخراج کرد
گوگل حدود ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج و اعلام کرد این کارکنان در اعتراضاتی علیه قرارداد این شرکت با اسرائیل شرکت داشتند.
به نقل از واشنگتن پست، سخنگوی گوگل تایید کرد که پس از ادامه تحقیقات خود در مورد اعتراضات 16 آوریل(28 فروردین) که شامل تحصن در دفاتر گوگل در نیویورک و کالیفرنیا بود، کارگران بیشتری را اخراج کرده است.این اخراج چند روز پس از آن اتفاق افتاد که ساندار پیچای، مدیر اجرایی، طی یادداشتی در سراسر شرکت به کارکنان گفت که آنها نباید از شرکت به عنوان یک سکوی شخصی یا دعوا بر سر مسائل مخرب یا بحث های سیاسی استفاده کنند.پروژه نیمبوس یک قرارداد دفاعی 1.2 میلیارد دلاری با رژیم صهیونیستی است که کارگران گوگل به آن اعتراض دارند.به گفته جین چانگ، سخنگوی «No Tech for Apartheid»، گروهی که از سال 2021 به قراردادهای گوگل و آمازون با رژیم صهیونیستی اعتراض کرده، گفت: « گوگل تلاش می‌کند مخالفت ها را سرکوب، کارگران خود را ساکت و دوباره قدرت خود را بر آنها اعمال کند.»
اعتراضات در گوگل بعد از موجی از مخالفت ها با دولت آمریکا و شرکت‌هایی است که با دولت و ارتش اسرائیل همکاری می کنند. معترضان طرفدار فلسطین در روزهای اخیر در دانشگاه‌های ییل و کلمبیا دستگیر شده‌اند و اتهامات سنگینی را از سوی مقامات دانشگاه به آنها وارد شده است. یک روز قبل از تحصن های گوگل، فعالان در اعتراض به جنگ غزه، بزرگراه ها، پل ها و ورودی فرودگاه ها را در سراسر ایالات متحده مسدود کردند.
این وضعیت در گوگل به یک دعوای عمومی بین مدیران و کارکنان اخراج شده تبدیل شده است. گوگل می‌گوید که کارگران اخراجی تحصن کرده و کار را مختل کرده بودند، در حالی که کارگران این ادعاها را رد می‌کنند و می‌گویند برخی از اخراج‌شدگان حتی در روز تظاهرات هماهنگ شده علیه شرکت وارد دفتر شرکت نشدند.
منبع: فارس
ارسال نظرات