۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۵۶۳۹۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

تقویت فرهنگ شهادت در جامعه بهترین راه ضربه زدن به دشمن است

تقویت فرهنگ شهادت در جامعه بهترین راه ضربه زدن به دشمن است
مازندران - امام جمعه ساری گفت: بهترین انتقام و ضربه به دشمن این است که فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده و تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان در استانداری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مازندران بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره شهدای مازندران تأکید کرد.

وی افزود: همه ما می‌دانیم که مهم‌تر از شهادت، فرهنگ شهادت است و دشمن از این فرهنگ می‌ترسد بنابراین بهترین انتقام از دشمن و بهترین ضربه به دشمن این است که فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده و تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید بر این که فرهنگ ایثار و شهادت همواره باید در جامعه زنده و پویا باقی بماند، ادامه داد: توجه به این فرهنگ ارزشمند نباید مقطعی و وابسته به زمان خاصی بوده بلکه باید همیشگی و ماندگار باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) هفته‌ای دو بار سر خاک شهدای جنگ احد می‌رفتند، باید این فرهنگ ترویج و احیا شود، همه ما وظیفه داریم که این فرهنگ را ترویج کنیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که نخستین و بهترین جایی که باید رنگ و بوی شهادت از همه بخش هایش به چشم انسان بخورد دستگاه‌های دولتی هستند، گفت: نهادهای دولتی باید از این خون و فرهنگ دفاع کنند، به‌گونه‌ای باشد که انسان وقتی وارد هر اداره ای می‌شود ببیند اینجا فرهنگ شهادت به وضوح دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جامعه ایثارگری اگر در جامعه بزرگ داشته شوند خوب است وگرنه صحبت کردن لفظی فایده چندانی ندارد، باید دستگاه‌های ما از فرهنگ ایثار و شهادت برخوردار باشند تا شهدا و رهبر عزیزمان که یک ایثارگر، جانباز و مدافع فرهنگ ایثار و شهادت هستند راضی باشند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات